• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Keskustelufoorumi Sauna

Tulethan OAJ:n saunaan! Sauna lämpenee 20. syyskuuta alkaen. Sauna on OAJ:n vuorovaikutteinen keskustelufoorumi, jolla jäsenet pääsevät keskustelemaan päättäjien ja muiden jäsenten kanssa. Saunan lauteilla keskustellaan rennosti ja rakentavasti lukuvuoden aikana järjestön päätöksenteon ajankohtaisista aiheista. Osallistumislinkin tilaukset on nyt  käynnistetty ja kiuas lämpiää.

Mikä ihmeen Sauna?

Sauna on perinteistesti rento, turvallinen ja mukava paikka kokoontua. Saunan lauteilla me olemme kaikki tasa-arvoisia. Sauna on epämuodollinen paikka ja mahdollistaa rennomman keskustelun vaikeista ja ehkäpä jäsenistön keskuudessa ristiriitojakin herättäväistä aiheista.

Saunassa on myös vanhastaan pohjustettu merkittäviä päätöksiä ja kuultu juhlien parhaat tarinat. Nyt sinäkin OAJ:n jäsenenä pääset mukaan näihin keskusteluihin yhdessä päättäjien kanssa.

OAJ pilotoi tänä lukuvuonna jäsenten ja päättäjien yhteistä keskustelufoorumia

Valtuuston ponnen eli toiveen mukaisesti pilotoimme vuorovaikutteisen keskustelufoorumin käyttöä tulo- ja palkkapoliittisen toimikunnan, koulutuspoliittisen toimikunnan sekä järjestö- ja viestintätoimikunnan  päätösten valmistelussa. Toimikunnat valitsevat esityslistoiltaan syys- ja kevätlukukaudella muutaman valmisteltavan asian, joiden ne arvelevat kiinnostavan jäseniä ja herättävän keskustelua.

Näistä teemoista OAJ:n päättäjät ja jäsenet pääsevät keskustelemaan Saunassa. Saunassa käydyt taustakeskustelut tuodaan tiedoksi toimikunnille, jotka huomioivat keskustelun päätöksenteossaan haluamallaan tavalla.

Lue lisää OAJ:n päätöksenteosta ja toimikuntien asettamisesta

Sauna-pilotilla lisätään OAJ:n strategian mukaisesti jäsenten osallisuutta ja vuorovaikutusta järjestön toiminnassa. Haluamme kuulla juuri sinun näkemyksiäsi keskusteluun nostettavista teemoista.

OAJ:n päättäjät saavat jäsenten näkemyksiä päätöksenteon pohjaksi. Jäsenet puolestaan saavat suoraa tietoa ajankohtaisten asioiden valmistelusta sekä mahdollisuuden vaikuttaa päätöksiin.

Saunan löylyihin pääsevät vain OAJ:n jäsenet ja toimiston työntekijät.

Näin pääset saunomaan

Sauna lämpenee 20.9.2021 alkaen virtuaalisesti OAJ:n Howspace-alustalla. Saunaan pääsee tilaamalla itselleen omaan sähköpostiin lähetettävän henkilökohtaisen Howspace-kutsun tästä linkistä.

Jäsenyys tarkistetaan ennen kutsun lähettämistä. Tarkistamisessa voi kulua muutamakin päivä, jos saunojia ilmaantuu kerralla paljon. Howspace-kutsu saattaa myös livahtaa roskapostiin. Mikäli linkin tilaamisessa tai Saunaan kirjautumisessa ilmee ongelmia, olethan yhteydessä OAJ:n toimistoon.

Saunaan pääsee aina uudelleen aluperin sähköpostiin lähetetyn kutsulinkin kautta. Viesti kannattaakin tallentaa!

Jos posti katoaa, voit myös mennä suoraan verkkosivulle https://sauna.in.howspace.com/ ja pyytää uuden linkin. Aktiivisten saunojien kannattaa tallentaa Sauna omalle välilehdelleen verkkoselaimessa. Howspacen verkkosivulla pyyntö toimii kuitenkin vain, jos olet alunperin saanut kutsulinkin Sauna-Howspacesta.

Osallistu arvontaan ja hyppää lauteille

Syys-lokakuun aikana Saunaan kirjautuneiden jäsenten kesken arvotaan

1. kolme viikon lomaa Tirvassa
  2. viisi opettajuuden arvostushanketta varten OAJ-väreillä teetettyä Marimekon pitkähihaista Tasaraita-paitaa
  3. viisi Reilun kaupan jalkapalloa.

Tervetuloa!