• Opettaja-tidningen logo
  • OAJ-areena logo

Böcker, tidningar och prenumerationer

Sommarens specialförmån: en bok, var så god!

Som tack för vårens intensiva arbete i undantagsförhållanden ger OAJ en sommargåva till sina medlemmar. I samarbete med förlagen Förlaget, Siltala och Teos ger vi dig en gratis valfri bok och du står endast för portot på 3,90 euro. Du väljer själv en passlig bok i det utvalda förlagets nätbutik. Förmånen gäller en bok/medlem.

Vi önskar att boken ger dig glädje och samtidigt vill vi understöda både läsning och inhemskt arbete.

Om du väljer en bok från Förlaget ska du logga in nedan för att få rabattkoden som behövs för beställningen.

Siltala- och Teos-förmånen får du genom att först fylla i blanketten här. Uppge e-postadress, namn och ditt medlemsnummer. Du hittar medlemsnumret på ditt medlemskort eller genom att logga in till egna uppgifter. Efter att du har skickat blanketten, får du en rabattkod till din e-post som behövs när du ska beställa din bok.

Erbjudandet är i kraft till 31.8.2020 och gäller endast OAJ:s och FSL:s ordinarie medlemmar, inte studerandemedlemmar eller seniormedlemmar.

Om du är FSL-medlem, läs anvisningarna här.

Vi är nyfikna på vilken bok du väljer. Berätta det i sociala medier och tagga #lärareläser #opelukee.

Bekanta dig nedan med förlagens bokutbud.

SiltalaTeosFörlaget

1. Var hittar jag mitt medlemsnummer som behövs för att få rabattkod?

Medlemsnumret finns på OAJ:s medlemskort. Du kan också kontrollera numret genom att logga in till egna uppgifter.

2. Jag fick inget svarsmeddelande då jag fyllde i blanketten för att få rabattkoden till Siltala och Teos. Vad ska jag göra?

Det kan dröja en liten stund innan svarsmeddelandet kommer. Kontrollera även skräpkorgen. Om meddelandet inte kommer, ska du kontakta johanna.haakana@gmail.com

3. Koden fungerade inte. Vad ska jag göra för att beställa boken?

Kontrollera att du skrivit koden rätt, det är också skillnad mellan stora och små bokstäver. Om det ändå inte fungerar ska du kontakta:
johanna.haakana@gmail.com om det gäller bok från Siltala eller Teos
sales@forlaget.com om det gäller bok från Förlaget

4. Kan jag köpa flera böcker samtidigt?

I Siltalas nätbutik kan du köpa flera böcker och rabattkoden drar automatiskt av den dyraste boken i slutsumman. Den här möjligheten finns tyvärr inte hos Teos eller Förlaget; om man använder rabattkoden för fler än en bok kommer det ett krav på betalning för de övriga böckerna.

5. Kan jag ge rabttkoden till en vän?

Nej, för det här är en gåva enkom till OAJ-medlemmarna.

6. Jag har beställt en bok, men den har inte kommit. Vad ska jag göra?

Kontakta
Förlaget: sales@forlaget.com
Siltala: johanna.haakana@gmail.com
Teos: sari.haggqvist@teos.fi

7. Jag är synskadad och önskar en ljudbok. Är det här möjligt?

Kontakta oaj@oaj.fi eller johanna.haakana@gmail.com (Siltala/Teos) för att beställa ljudbok.

Rabattkoden till Förlaget

Logga in för att beställa gåvan

Logga in för att få kampanjkoden

Sanoma Medias tidningar

På 12 månaders prenumerationer får du 40 procent rabatt på Sanoma Lifestyle -tidningar och 30 procent på Kids Medias tidningar. Förmånen gäller också gåvoprenumerationer.

Prenumerera på Tiede Luonto

Som OAJ-medlem får du 40 procents rabatt på 12 månaders prenumeration på tidningen Tiede Luonto; 45 euro/12 mån (normalpris 75 euro). Beställ via länken som är tillgänglig efter inloggning.

Prenumerera på Tiede Luonto

Oppi&ilo

I nätbutiken Oppi&ilo får du 15 procent rabatt.

Oppi&ilo

Otavamedias tidningar

Du får rabatt på 12 månaders prenumerationer. Det här gäller nya beställningar och gåvoprenumerationer.

Prenumeration: kundtjänst tfn (09) 1566 65 (må–fr kl. 8–17) eller på webbplatsen. Du behöver vår rabattkod.

Otavamedia

Medlemsinfo

Bekanta dig med alla medlemsförmåner

Som medlem har du tillgång till en mängd olika medlemsförmåner. Kom ihåg att alltid ha ditt medlemskort med dig – annars blir du utan rabatt! Den egna föreningen kan också ha egna lokala eller regionala förmåner. Likaså de riksomfattande föreningarna. Kolla eventuella förmåner direkt av föreningen!

Medlemsförmåner