OAJ fyller 50 år - en bokförmån till dig medlem!

OAJ firar sin 50-åriga resa och ger medlemmarna en bokförmån! Du kan beställa en valbar bok och betalar endast portot.

Klicka in på Teos, Siltalas eller Förlagets webbshop och utnyttja din bokförmån! Skäm bort dig själv med en bok du gillar och betala endast portot på 3,90 € oavsett bokens storlek eller vikt. Utöver den kostnadsfria boken får du även 40 procents rabatt på andra böcker vid samma beställning! Det är nu en bra tid att skaffa julklappar till hela släkten.

Bokförmånen gäller från 1.10 till 31.12 och är endast för våra ordinarie medlemmar (inte FSL, OSJ eller SOOL). FSL:s medlemmar får dock sin vanliga rabatt på 45 procent på Förlagets böcker, se fsl.fi.

För att lösa in födelsedagsförmånen behöver du en kod och ditt medlemsnummer. Logga in längst ner på sidan för att läsa beställningsanvisningar och få rabattkoden.

Här några boktips från förlagen!

Kjell Westö: Skyming 41

Kjell Westös nya roman Skymning 41 dyker ner i vår historias mörkaste år. Vad gör kriget med människan, med livet, med kärleken?
Skådespelaren Molly Timm reser runt i Sverige tillsammans med sitt teatersäll- skap samtidigt som Finland strider i vinterkriget. Fästmannen Henry Gunnars blir i egenskap av frontkorrespondent tvungen att bevittna krigets fasor. När det blir dags för den bräckliga mellanfreden tvingas Molly och Henry igen möta varandra, sina vålnader från det förflutna, allt det som kriget tvingat fram i dem.

Till boken i Förlaget

Simon Ventus, Christina Gustavson: Den som offrar sig

En kvinna blir stenad till döds i byn Solf. Enkla sanningar har hamnat i fel händer, och kriminalkommissarie Marcus Tapper inser att han jagar en dogmatisk mördare. Samtidigt vänds Marcus tillvaro upp och ned när hans tonårsdotter spårlöst försvinner. Detta är den första delen
i serien Brottsplats Österbotten.

Till boken i Förlaget Kirja

Sofia Torvalds: Kaféet

En man och en kvinna träffas i en stödgrupp för frånskilda. Snart är de vänner. Men är de bara vänner? Känslorna böljar fram och tillbaka mellan dem: längtan, attraktion, samhörighet. Kommer någonsin det ögonblick när de väljer varandra? En vacker och vemodig roman.

Till boken i Förlaget

Sirpa Kähkönen: 36 uurnaa

Sakari Siltala: Korkea peli – Teollisuustitaani Walter Ahlströmin elämä

Janne Sarja: Rakkaudella, Jami