Info från vår medlemsservice

På grund av ett tekniskt fel kan anställningsförhållandet inte avslutas i Egna uppgifter

Det saknas slutdatum för anställningsförhållandet i redigeringsläget. Systemleverantören bedömer att problemet åtgärdas under augusti. Vi ber om ursäkt för det här.

Om du till exempel blir arbetslös ska du meddela om saken i "Egna uppgifter" (Nedsatt medlemsavgiftsperiod). Du får en faktura per e-post för att betala den nedsatta medlemsavgiften (6 euro per månad).

Om du vill kan du lämna anställningsförhållandet öppet. Du kan också kontakta vårt avgiftsfria servicenummer eller använda kontaktformulär så att vår medlemsservice kan sätta slutdatum för anställningen.

Obs! Gör så här om du byter arbetsgivare: lägg till ett nytt primärt anställningsförhållande. Systemet frågar om du vill avsluta den tidigare anställningen.

Vår medlemsservice är fortfarande överbelastad

På grund av systemproblem är vår medlemsservice ännu överbelastad. Vi ber om ursäkt för det här. Vi har fått extra hjälp för att försnabba ärendebehandlingen. Du når oss snabbast genom att ringa det avgiftsfria servicenumret. Telefontiden är måndag - torsdag 9–14.

Obs! Om du har uppdaterat information i Egna uppgifter kan det stå "väntar på behandling". Du behöver inte göra något åt saken, för medlemsservicen prioriterar uppdateringar som har gjorts i Egna uppgifter.

Kontrollera regelbundet din skräppost. Om OAJ-posten gång på gång hamnar i skräpposten ska du lägga till avsändaren i listan över pålitliga avsändare.

Medlemsavgifterna i skick under hösten!

OAJ har inte på länge skickat ut betalningsanmärkningar. Anledningen till det här är de många problem som systembytet sommaren 2021 har orsakat, till exempel beträffande medlemsavgiftsfakturor. I höst kontaktar vi personligen per telefon de medlemmar som har obetalda medlemsavgifter.

Du kan när som helst kontrollera, räkna ut och betala dina uteblivna medlemsavgifter med hjälp av medlemsavgiftskalkylatorn i Egna uppgifter.

Kontakta en gång i ett och samma ärende

Om du har kontaktat OAJ:s medlemsservice med ett kontaktformulär men inte fått något svar, kan ditt ärende stå i kö. Fyll inte i ett nytt kontaktformulär i samma ärende. En del av förseningen beror på att det finns flera ärenden i kön från samma medlem och om samma sak. Vänligen kontakta medlemsservicens avgiftsfria servicenummer i brådskande ärenden, tfn 0800 418 401.