Info från vår medlemsservice

I januari postar vi medlemsavgiftsuppgifter för år 2023

Medlemmar som själva sköter betalningen av medlemsavgiften (och betalar procentuell medlemsavgift) har fått information om medlemsavgiften för 2023 via e-post som sändes den 3 januari. Den som betalar nedsatt medlemsavgift eller arbetar utomlands får betalningsinformation senare i januari. Alla fakturor hittas under Egna uppgifter (Meddelanden).

Referensnumret ändras inte och därför är det viktigt att observera förfallodatum. När avgiften betalas i tid riktas betalningen till rätt månad.

OAJ skickade redan i början av december betalningsuppgifterna för 2023 till de arbetsgivare som tar ut medlemsavgiften direkt från lönen. Det lönar sig att regelbundet kontrollera att medlemsavgiften har dragits av från lönen. Vid behov kan du kontrollera och betala medlemsavgifterna under Egna uppgifter.

Vår medlemsservice är fortfarande överbelastad

På grund av systemproblem är vår medlemsservice ännu överbelastad. Vi ber om ursäkt för det här. Vi har fått extra hjälp för att försnabba ärendebehandlingen. Du når oss snabbast genom att ringa det avgiftsfria servicenumret. Telefontiden är måndag - torsdag 9–14.

Obs! Om du har uppdaterat information i Egna uppgifter kan det stå "väntar på behandling". Du behöver inte göra något åt saken, för medlemsservicen prioriterar uppdateringar som har gjorts i Egna uppgifter.

Kontrollera regelbundet din skräppost. Om OAJ-posten gång på gång hamnar i skräpposten ska du lägga till avsändaren i listan över pålitliga avsändare.

Medlemsavgifterna i skick

OAJ har inte på länge skickat ut betalningsanmärkningar. Anledningen till det här är de många problem som systembytet sommaren 2021 har orsakat, till exempel beträffande medlemsavgiftsfakturor. I höst kontaktar vi personligen per telefon de medlemmar som har obetalda medlemsavgifter.

Du kan när som helst kontrollera, räkna ut och betala dina uteblivna medlemsavgifter med hjälp av medlemsavgiftskalkylatorn i Egna uppgifter.

Kontakta en gång i ett och samma ärende

Om du har kontaktat OAJ:s medlemsservice med ett kontaktformulär men inte fått något svar, kan ditt ärende stå i kö. Fyll inte i ett nytt kontaktformulär i samma ärende. En del av förseningen beror på att det finns flera ärenden i kön från samma medlem och om samma sak. Vänligen kontakta medlemsservicens avgiftsfria servicenummer i brådskande ärenden, tfn 0800 418 401.