• Opettaja-tidningen logo
  • OAJ-areena logo

Hälsa och välmående

Som OAJ-medlem får du rabatt vid Nissen, Instrumentarium och Oral Hammaslääkärit. Elixia ger 20 prosents rabatt på sin medlemsavgift.

Pröva yoga gratis på nätet med Yogaia

Du som är OAJ-medlem får gratis pröva på yoga på nätet i två veckors tid. Du kan börja när som helst utan att förbinda dig till en fortsättning. Yogaias erbjudande är i kraft fram till slutet av år 2020. Om du vill fortsätta efter gratisperioden får du 50 procents rabatt de tolv första månaderna.

Läs mer på yogaia.com

Medlemsinfo

Feelingmätare

OAJ kartlägger lärarnas och chefernas åsikter om välmående i arbetet med hjälp av en digital feelingmätare.

När du tar i bruk feelingmätaren får du med jämna mellanrum påståenden som gäller välmående i arbetet som du får svara på. Vi kartlägger resultaten och erbjuder möjlighet till diskussion, idéer, röstning och att komma med förslag om hur man ska utveckla arbetsvälbefinnandet och tryggheten för lärare och chefer. Tillsammans skapar vi bättre arbetsförhållanden inom sektorn för utbildning, fostran och forskning. Delta och påverka!

Läs mera om Feelingmätaren

Medlemsinfo: Feelingmätare

Instrumentarium och Nissen

Instrumentarium och Nissen ger 25 procent rabatt på normalprissatta glasögon. Som medlem får du också gratis syngranskning av optiker och glasögonrecept.

Du får 15 procent rabatt på normalprissatta solglasögon (gäller inte Oakley).

InstrumentariumNissen

Oral erbjuder tandvård till medlemspris

Medlemmar får 50 procents rabatt för första tandundersökning vid Oral Hammaslääkärit och 10 procents rabatt för senare undersökningar och tjänster. Oral har cirka 80 mottagningar runt om i landet.

Uppge att du är OAJ-medlem redan vid bokningen; tfn 010 400 3400. Om du bokar tid på webben kan du i kommentarsfältet skriva att du är OAJ-medlem. Kom också ihåg att ta med medlemskortet till mottagningen!

Oral

Elixia

Rabatten är 20 procent på medlemsavgiften. Du kan också få rabatt på tilläggstjänster. Använd rabattkoden när du ansluter dig som ny medlem. Om du redan är Elixia-medlem och får rabatt, behöver du inte göra någonting. Om du är medlem och betalar fullt pris, kontakta asiakaspalvelu@elixia.fi

Elixia

Medlemsinfo

Rabatt på Well02 andningsapparat

OAJ:s medlemmar får 15 procents rabatt på Well02 andningsapparat fram till årets slut. Rabbaten fås i www.wello2.com-webbutiken och försändelsen skickas utan leveranskostnader. Rabatten ges på en apparat per medlem.

Läs mera på www.wello2.com

Medlemsinfo Well02

Bekanta dig med alla medlemsförmåner

Som medlem har du tillgång till en mängd olika medlemsförmåner. Kom ihåg att alltid ha ditt medlemskort med dig – annars blir du utan rabatt! Den egna föreningen kan också ha egna lokala eller regionala förmåner. Likaså de riksomfattande föreningarna. Kolla eventuella förmåner direkt av föreningen!

Medlemsförmåner