Hälsa och välmående

Som OAJ-medlem får du rabatt av Garmin, Nissen, Instrumentarium, Keops, Oral Hammaslääkärit och Elixia.

Garmin-produkter till medlemspris!

Garmin som är känt för sina högklassiga smartklockor och sportprodukter har öppnat en webbutik för OAJ-medlemmarna!

I sortimentet som uppdateras regelbundet hittar du bland annat smartklockor, pulsbälten och andra produkter som stödjer välmåendet.

Rabatt fås även på tillbehör som till exempel klockarmband. Rabatterna för OAJ-medlemmarna är vanligtvis mellan 15-35 %.

Synsam-förmåner för OAJ:s medlemmar

Synsam erbjuder följande rabatter på normalprissatta produkter för OAJ:s medlemmar, arbetstagare och dessas familjemedlemmar:

• Glasögon, 30 procent rabatt
  • Sol- och sportglasögon, 25 procent rabatt
  • Kontaklinser, 25 procent rabatt
  • Synsam Lifestyle -avtal, 20 procent rabatt
  • Gratis synundersökning av optiker

Rabatterna kan inte kombineras med andra förmåner och är i kraft tills vidare i alla Synsam-affärer.  Visa upp medlemskortet eller berätta att du är familjemedlem.

Synsam

Instrumentarium, Nissen och Keops

Instrumentarium, Nissen och Keops ger OAJ-medlemmar och deras familjemedlemmar 30 procent rabatt på normalprissatta glasögon. I samband med köp av arbetsglasögon fås 40 procent rabatt på normalprissatta glasögon. Som medlem får du också gratis syngranskning av optiker och glasögonrecept.

Du får 20 procent rabatt på normalprissatta solglasögon (gäller inte Oakley) och 25 procent rabatt på normalprissatta kontaktlinser. OAJ-medlemmarna och familjemedlemmarna får gratis optikergranskning för kontaktlinser, instruktioner och provlinser.

Instrumentarium erbjuder i samband med syngranskning ögonbottenfotografering för 20 euro (norm. 45) och en mera omfattande synundersökning för 45 euro (norm. 60).

Rabatterna gäller tillsvidare. Kom ihåg att visa medlemskortet.

InstrumentariumNissen» Keops

Oral tandvård

Medlemmar får 50 procent rabatt för första vårdbesöket vid Oral. Rabatten gäller tandundersökning som görs av en allmäntandläkare eller tandstensborttagning av en tandhygienist. Rabatten ges bara om besöket är ditt första hos Oral.

För senare allmänvårdbesök ges 10 procent rabatt.

Rabatterna kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Oral har cirka 80 mottagningar runt om i landet.

Uppge att du är OAJ-medlem redan vid bokningen; tfn 010 400 3400. Om du bokar tid på webben kan du i kommentarsfältet skriva att du är OAJ-medlem. Kom också ihåg att ta med medlemskortet till mottagningen. Med S-Förmånskortet får du dessutom bonus på tjänsterna.

Oral.fiAnvisningar för ny kund (på finska)

Elixia

Rabatten är 20 procent på medlemsavgiften. Du betalar inte heller någon anslutningsavgift (normalpris 29 e). Förmånen gäller 12 månaders avtal. Använd rabattkoden (bakom inloggning) när du ansluter dig som ny medlem. Du kan bli medlem genom Elixias webbutik, i deras motionscenter eller genom att ringa 040 750 7848.

Elixia

Medlemsinfo

Bekanta dig med alla medlemsförmåner

Som medlem har du tillgång till en mängd olika medlemsförmåner. Kom ihåg att alltid ha ditt medlemskort med dig – annars blir du utan rabatt! Den egna föreningen kan också ha egna lokala eller regionala förmåner. Likaså de riksomfattande föreningarna. Kolla eventuella förmåner direkt av föreningen!

Medlemsförmåner