Koppla av och kolla in Holiday Clubs semesterboende eller checka in på OAJ:s eget semesterställe Tirva i Valkeala.

Vi har också många samarbetspartners som erbjuder rabatt på övernattningar.

Holiday Club

OAJ äger allt som allt 700 semesterandelsveckor i Finland och i svenska Åre. Hyran för medlemmarna är klart under marknadspriserna.

Semesterboende kan bokas i Himos, Pulkkajärvi i Kuusamo, Katinkulta, Saariselkä, Salla, Airisto, Tropiikki i Kuusamo, Tahko, Tammerfors spa, Saimaa spa, Caribia i Åbo och Åre i Sverige.

Semesterboende erbjuds året om men eftersom efterfrågan är större än utbudet under lärarnas semestertider utlottas boendet mellan sökandena. Två gånger i året är det lottning om de populäraste semesterveckorna.

Holiday Club sista-minuten till halva priset

Boenden som inte blivit uthyrda för de kommande två veckorna kan man fynda billigt till sista minuten-pris. Fredagar före klockan 9 kommer erbjudandena för en ny vecka. Dessa bokningar ska göras per telefon. Se erbjudandena via Holiday Clubs företagsbokning.

Sök semesterboende via Holiday Club så här

Sök semestermål via Holiday Clubs företagsbokning. Logga in med OAJ-koderna.

Utlottning av semesterboende

Veckorna lottas ut om det finns fler sökanden till samma vecka. I bästa semestertider är efterfrågan upp till 2-3 gånger större än utbudet. Chanserna är ändå goda i utlottningen.

De OAJ-veckor som ännu är lediga efter utlottningen kan på nytt sökas av medlemmarna. En medlem kan bara ha en reservation i kraft i taget. Om man i utlottningen lyckas få semesterboende för högsäsongen, kan man på nytt delta i utlottningen först efter ett år.

Följande grupper kan boka boende först dagen efter utlottningen:

• Studerandemedlemmar i SOOL
  • Medlemmar i Undervisningssektorns Seniororganisation OSJ

50 procents rabatt på Holiday Clubs Villas hela slutåret

OAJ:s medlemmar får som extra rabatt 50 procents rabatt på Holiday Clubs Villas hela slutåret 2021. Du bokar direkt via holidayclub.fi och minst två dygn.

Tirva

Tirva är OAJ:s eget ställe i Valkeala cirka 20 km från Kouvola centrum i riktning mot Villmanstrand. På ön finns fem fullt utrustade lägenheter med 2-6 bäddplatser. Hyran varierar beroende på storlek och antalet gäster.

Adress

Tirvantie 577
46430 Tirva

Du kan ha i kraft endast en bokning i taget. Egna sängkläder och handdukar tas med.

Tirva-lägenheterna

Du kan boka Tirva för två dygn från fredag till söndag eller för fyra dygn från måndag till fredag i semestertider.

Utanför semestertider är hyran billigare för vardagar och man kan också ha två på varandra följande bokningar eller två boenden samtidigt.

Boka Tirva så här

Du bokar boende i Tirva via Holiday Clubs företagsbokning. Du loggar in med OAJ-koder.

Du kan hyra
  • Punainen talo, två lägenheter med fyra bäddplatser
  • Tehdas I med fyra bäddplatser (Obs! Inga husdjur)
  • Tehdas II med sex bäddplatser
  • Metsämökki med två bäddplatser.
Punainen talo

punainen_talo.jpg

Tehdas

tehdas.jpg

Metsämökki

Sauna

miilusauna.jpg

Det finns bastu (Miilusauna) i Tirva.

Medlemsinfo

Föreningarna kan hyra utrymmen i Tirva

Föreningarna kan hyra Päätalo och Kulmatalo.

A-lomat

A-lomat erbjuder medlemmar i Akavaförbund och deras familjer semester- och fritidsrelaterade tjänster som hjälper dem att må bra och orka i arbetet. A-lomat äger stugor och semesterandelar som de hyr ut till Akavamedlemmar runtom i landet; Kopparö, Himos, Jerisjärvi, Tahko, Punkaharju, Vuokatti, Ruka, Levi och Vierumäki.

Läs mer på Member+

Bo på vandararhem

Vandrarhem eller hostell är förmånliga övernattningsställen och som OAJ-medlem du får tio procents rabatt på övernattningar till normalpris. Du får rabatten när du gör bokningen via www.hostellit.fi. Om du bokar hostellet direkt ska du visa medlemskortet vid ankomst.

Du kan också avgiftsfritt beställa det inhemska vandrarhemskortet som ger dig rabatten på tio procent samt andra förmåner. Beställ kortet här.

Det internationella vandrarhemskortet kostar 15 euro för OAJ-medlemmarna då normalpris är 20. Kortet behövs om du åker utomlands.

Tilläggsuppgifter och bokningar via Finlands hostellorganisation

Sokos Hotels

Sokos hotellkedja erbjuder säsongvisa medlemsförmåner. Kedjan har över 50 hotell på 28 orter runtom i Finland samt i Tallinn och Sankt Petersburg.

Förmånerna gäller endast bokningar som görs på nätet och betalas i förväg. Bokningar via sokoshotels.fi. Visa ditt medlemskort i receptionen.

Scandic ger rabatt

Nordens största hotellkedja Scandic ger OAJ-medlemmarna rabatt på vissa hotellen.

Medlemsinfo

Bekanta dig med alla medlemsförmåner

Som medlem har du tillgång till en mängd olika medlemsförmåner. Kom ihåg att alltid ha ditt medlemskort med dig – annars blir du utan rabatt! Den egna föreningen kan också ha egna lokala eller regionala förmåner. Likaså de riksomfattande föreningarna. Kolla eventuella förmåner direkt av föreningen!

Medlemsförmåner