• Opettaja-tidningen logo
  • OAJ-areena logo

Koppla av och kolla in Holiday Clubs semesterboende eller checka in på OAJ:s eget semesterställe Tirva i Valkeala.

Vi har också många samarbetspartners som erbjuder rabatt på övernattningar.

Holiday Club

OAJ äger allt som allt 700 semesterandelsveckor i Finland och i svenska Åre. Hyran för medlemmarna är klart under marknadspriserna.

Semesterboende kan bokas i Himos, Pulkkajärvi i Kuusamo, Katinkulta, Saariselkä, Salla, Airisto, Tropiikki i Kuusamo, Tahko, Tammerfors spa, Saimaa spa, Caribia i Åbo och Åre i Sverige.

Semesterboende erbjuds året om men eftersom efterfrågan är större än utbudet under lärarnas semestertider utlottas boendet mellan sökandena.

Ansök om Holiday Clubs semesterveckor 52/2020–22/2021 mellan 1.9–24.9

Veckorna lottas ut den 28 september. Alla som ansökt om boende får e-post om om hur utlottningen utföll.

Sök semesterboende via Holiday Club så här

Sök semestermål via Holiday Clubs företagsbokning. Logga in med OAJ-koderna.

Utlottning av semesterboende

Veckorna lottas ut om det finns fler sökanden till samma vecka. I bästa semestertider är efterfrågan upp till 2-3 gånger större än utbudet. Chanserna är ändå goda i utlottningen.

De OAJ-veckor som ännu är lediga efter utlottningen kan på nytt sökas av medlemmarna. En medlem kan bara ha en reservation i kraft i taget. Om man i utlottningen lyckas få semesterboende för högsäsongen, kan man på nytt delta i utlottningen först efter ett år.

Följande grupper kan boka boende först dagen efter utlottningen:

• Studerandemedlemmar i SOOL
  • Medlemmar i Undervisningssektorns Seniororganisation OSJ

Tirva

Tirva är OAJ:s eget ställe i Valkeala cirka 20 km från Kouvola centrum i riktning mot Villmanstrand. På ön finns fem fullt utrustade lägenheter med 2-6 bäddplatser. Hyran varierar beroende på storlek och antalet gäster.

Adress

Tirvantie 577
46430 Tirva

Du kan ha i kraft endast en bokning i taget. Egna sängkläder och handdukar tas med.

Tirva-lägenheterna

Du kan boka Tirva för två dygn från fredag till söndag eller för fyra dygn från måndag till fredag. Utanför semestertider är hyran ännu billigare för vardagar.

Du kan hyra
  • Punainen talo, två lägenheter med fyra bäddplatser
  • Tehdas I med fyra bäddplatser (Obs! Inga husdjur)
  • Tehdas II med sex bäddplatser
  • Metsämökki med två bäddplatser.
Punainen talo

punainen_talo.jpg

Bottenplan (PDF)

Tehdas

tehdas.jpg

Bottenplan för övre och nedre våningen (PDF)

Metsämökki

Bottenplan (PDF)

Bastu

miilusauna.jpg

Det finns bastu (Miilusauna) i Tirva.

Boka Tirva så här

Du bokar boende i Tirva via Holiday Clubs företagsbokning. Du loggar in med OAJ-koder.

Medlemsinfo

Föreningarna kan hyra utrymmen i Tirva

Föreningarna kan hyra Päätalo och Kulmatalo.

A-lomat

A-lomat erbjuder medlemmar i Akavaförbund och deras familjer semester- och fritidsrelaterade tjänster som hjälper dem att må bra och orka i arbetet. A-lomat äger stugor och semesterandelar som de hyr ut till Akavamedlemmar runtom i landet; Kopparö, Himos, Jerisjärvi, Tahko, Punkaharju, Vuokatti, Ruka, Levi och Vierumäki.

Läs mer på Member+

Bo på vandararhem

Vandrarhem eller hostell är förmånliga övernattningsställen och som OAJ-medlem du får tio procents rabatt på övernattningar till normalpris. Du får rabatten när du gör bokningen via www.hostellit.fi. Om du bokar hostellet direkt ska du visa medlemskortet vid ankomst.

Du kan också avgiftsfritt beställa det inhemska vandrarhemskortet som ger dig rabatten på tio procent samt andra förmåner. Beställ kortet här.

Det internationella vandrarhemskortet kostar 15 euro för OAJ-medlemmarna då normalpris är 20. Kortet behövs om du åker utomlands.

Tilläggsuppgifter och bokningar via Finlands hostellorganisation

Sokos Hotels

Sokos hotellkedja erbjuder säsongvisa medlemsförmåner. Kedjan har över 50 hotell på 28 orter runtom i Finland samt i Tallinn och Sankt Petersburg.

Förmånerna gäller endast bokningar som görs på nätet och betalas i förväg. Bokningar via sokoshotels.fi. Visa ditt medlemskort i receptionen.

Scandic ger 25 procents rabatt

Nordens största hotellkedja Scandic ger OAJ-medlemmarna 25 procents rabatt på sju hotell: i Sjundeå, Tavastehus, Ikalis, Nokia, Vasa, Ruka och Jyväskylä.

Som medlem får du rabatt då du bokar på scandichotels.fi och uppger bokningskoden som du hittar bakom inloggningen nedan. Förmånen gäller hela 2020 och fås beroende på bokningsläget. Bokningen ska göras senast sju dagar före ankomst.

Gå med i lojalitetsprogrammet

Du kan också gå med i Scandic Friends och dra nytta av stamkundsförmåner och samla poäng för dina övernattningar.

Som OAJ-medlem får du en tilläggsförmån i Friends-programmet; för följande fem visiter räknas en natt som två vilket betyder att du snabbare samlar poäng. Om du redan är med i Scandic Friends, välj "Olen jo jäsen" (jag är redan medlem), logga in och aktivera erbjudandet.

Aktivera erbjudandet här: www.scandichotels.fi/memberpromo1

Medlemsinfo

Bekanta dig med alla medlemsförmåner

Som medlem har du tillgång till en mängd olika medlemsförmåner. Kom ihåg att alltid ha ditt medlemskort med dig – annars blir du utan rabatt! Den egna föreningen kan också ha egna lokala eller regionala förmåner. Likaså de riksomfattande föreningarna. Kolla eventuella förmåner direkt av föreningen!

Medlemsförmåner