• logo

Koppla av och kolla in Holiday Clubs semesterboende eller checka in på OAJ:s eget semesterställe Tirva i Valkeala.

Vi har också många samarbetspartners som erbjuder rabatt på övernattningar.

Holiday Club

OAJ äger allt som allt 700 semesterandelsveckor i Finland och i svenska Åre. Hyran för medlemmarna är klart under marknadspriserna.

Semesterboende kan bokas i Himos, Pulkkajärvi i Kuusamo, Katinkulta, Saariselkä, Salla, Airisto, Tropiikki i Kuusamo, Tahko, Tammerfors spa, Saimaa spa, Caribia i Åbo och Åre i Sverige.

Semesterboende erbjuds året om men eftersom efterfrågan är större än utbudet under lärarnas semestertider utlottas boendet mellan sökandena.

Sök semesterboende via Holiday Club så här

Sök semestermål via Holiday Clubs företagsbokning. Logga in med OAJ-koderna.

Utlottning av semesterboende

Veckorna lottas ut om det finns fler sökanden till samma vecka. I bästa semestertider är efterfrågan upp till 2-3 gånger större än utbudet. Chanserna är ändå goda i utlottningen.

De OAJ-veckor som ännu är lediga efter utlottningen kan på nytt sökas av medlemmarna. En medlem kan bara ha en reservation i kraft i taget. Om man i utlottningen lyckas få semesterboende för högsäsongen, kan man på nytt delta i utlottningen först efter ett år.

Följande grupper kan boka boende först dagen efter utlottningen:

• Studerandemedlemmar i SOOL
  • Medlemmar i Undervisningssektorns Seniororganisation OSJ

TOOL-medlemmar kan inte hyra OAJ-boende i Holiday Club.

Tirva

Tirva är OAJ:s eget ställe i Valkeala cirka 20 km från Kouvola centrum i riktning mot Villmanstrand. På ön finns fem fullt utrustade lägenheter med 2-6 bäddplatser. Hyran varierar beroende på storlek och antalet gäster.

Adress

Tirvantie 577
46430 Tirva

Du kan ha i kraft endast en bokning i taget. Egna sängkläder och handdukar tas med.

Tirva-lägenheterna

Du kan boka Tirva för två dygn från fredag till söndag eller för fyra dygn från måndag till fredag. Utanför semestertider är hyran ännu billigare för vardagar.

Du kan hyra
  • Punainen talo, två lägenheter med fyra bäddplatser
  • Tehdas I med fyra bäddplatser (Obs! Inga husdjur)
  • Tehdas II med sex bäddplatser
  • Metsämökki med två bäddplatser.
Punainen talo

punainen_talo.jpg

Bottenplan (PDF)

Tehdas

tehdas.jpg

Bottenplan för övre och nedre våningen (PDF)

Metsämökki

Bottenplan (PDF)

Bastu

miilusauna.jpg

Det finns bastu (Miilusauna) i Tirva.

Boka Tirva så här

Du bokar boende i Tirva via Holiday Clubs företagsbokning. Du loggar in med OAJ-koder.

Medlemsinfo

Föreningarna kan hyra utrymmen i Tirva

Föreningarna kan hyra Päätalo och Kulmatalo.

A-lomat

A-lomat erbjuder medlemmar i Akavaförbund och deras familjer semester- och fritidsrelaterade tjänster som hjälper dem att må bra och orka i arbetet. A-lomat äger stugor och semesterandelar som de hyr ut till Akavamedlemmar runtom i landet; Kopparö, Himos, Jerisjärvi, Tahko, Punkaharju, Vuokatti, Ruka, Levi och Vierumäki.

Läs mer på Member+

Intervac semesterbostadsbyte

Är du intresserad av att byta bostad, hyra ut din bostad, hyra en bostad eller bo i familj som beta­lande gäst under semestern? Intervac verkar både hemma och utomlands.

Läs mer på Member+

Bo på vandararhem

Vandrarhem eller hostell är förmånliga övernattningsställen och du får tio procents rabatt när du visar medlemskortet. Du får också rabatt vid köp av det internationella vandrarhemskortet som ger ännu större förmåner och som behövs om du åker utomlands.

Boka via Finlands hostellorganisation

Scandic ger 25 procents rabatt

Nordens största hotellkedja Scandic ger OAJ-medlemmarna 25 procents rabatt på sju hotell: i Sjundeå, Tavastehus, Ikalis, Nokia, Vasa, Ruka och Jyväskylä.

Som medlem får du rabatt då du bokar på scandichotels.fi och uppger bokningskoden som du hittar bakom inloggningen nedan. Förmånen gäller hela 2019 och fås beroende på bokningsläget. Bokningen ska göras senast sju dagar före ankomst.

Gå med i lojalitetsprogrammet

Du kan också gå med i Scandic Friends och dra nytta av stamkundsförmåner och samla poäng för dina övernattningar.

Som OAJ-medlem får du en tilläggsförmån i Friends-programmet; för följande fem visiter räknas en natt som två vilket betyder att du snabbare samlar poäng. Om du redan är med i Scandic Friends, välj "Olen jo jäsen" (jag är redan medlem), logga in och aktivera erbjudandet.

Aktivera erbjudandet här: www.scandichotels.fi/memberpromo1