Sökresultat för "Arbetshälsa"

Finansieringsunderskott inom vuxenutbildningen, lärarnas ork prövas – läs AKOL:s hälsningar till beslutsfattarna

Ökad byråkrati och fungerande arbetsteam som slopats prövar lärarnas ork inom vuxenutbildningen. Det här framgår av en medlemsenkät som vuxenutbildarnas förbund AKOL har gjort. Ordföranden Maarit Rahkolas budskap till beslutfattarna är att det behövs mera pengar och en finansieringsmodell som stöder lärandet.

12.04.2019 Nyheter
Drabbade av inneluftproblem: ”Vi vill bli tagna på allvar”

Det är viktigt att någon lyssnar och reagerar på inneluftfrågor. En öppen och ärlig information om hur saker framskrider eller inte framskrider behövs också. Det anser nästan 900 OAJ-medlemmar i en idékläckning som gjordes på nätet.

25.02.2019 Nyheter
Finland har valts till NLS ordförandeland – framtidens utmaningar står i fokus

NLS styrelse har enhälligt valt OAJ:s ordförande Olli Luukkainen till ordförande för år 2019. Årets tema är framtidens utmaningar och hur lärarfacken ska tackla dem.

05.12.2018 Nyheter
OAJ tar sikte på framtiden – välmående betonas

OAJ:s kommittéer har inlett sitt arbete. Välmående i arbetet ska betonas i alla organ och beaktas i allt beslutsfattande.

16.08.2018 Nyheter
Arbetslivsbarometern 2017

OAJ:s arbetslivsbarometer 2017 visar oroväckande tendenser inom utbildningssektorn. Arbetsglädjen, arbetsinspirationen och arbetstillfredsställelsen bär inte längre lika bra som tidigare. Belastningsfaktorerna är många och arbetstiden räcker inte till för alla uppgifte

17.05.2018 Nyheter
Statsrådet godkände åtgärdsprogrammet Sunda lokaler

Statsrådet har idag godkänt åtgärdsprogrammet Sunda lokaler 2028. OAJ förväntar sig snabba åtgärder.

03.05.2018 Nyheter