Sökresultat för "Vuxenutbildning"

Vuxenutbildning och fritt bildningsarbete

Inom alla utbildningsområden ges vuxenutbildning, det gäller allt från grundläggande utbildning till högskoleundervisning. Fritt bildningsarbete är en betydande del av vuxenutbildningen.

20.02.2020 Sida
Arbetsmarknadscheferna på Educa – följ med diskussionen live!

Vad kan vi vänta oss av avtalsförhandlingarna inom offentliga sektorn? Hur går det med de 24 extra timmarna och lönerna? Blir det strejker på våren? Arbetsmarknadscheferna och OAJ:s representanter träffas i en arbetsmarknadsdiskussion på Educa-mässan lördagen den 25 januari kl. 11.30–13.

25.01.2020 Nyheter
Finansieringsunderskott inom vuxenutbildningen, lärarnas ork prövas – läs AKOL:s hälsningar till beslutsfattarna

Ökad byråkrati och fungerande arbetsteam som slopats prövar lärarnas ork inom vuxenutbildningen. Det här framgår av en medlemsenkät som vuxenutbildarnas förbund AKOL har gjort. Ordföranden Maarit Rahkolas budskap till beslutfattarna är att det behövs mera pengar och en finansieringsmodell som stöder lärandet.

12.04.2019 Nyheter
CSU förenar chefer och sakkunniga inom yrkesutbildningen – kom till Educa och nätverka!

Katri Tuomainen är ny ordförande för CSU. Hon välkomnar chefer och sakkunniga inom yrkesutbildningen till en nätverksträff på Educa-mässan.

22.01.2019 Nyheter
Lärare inom vuxenutbildningen och fritt bildningsarbete

Den yrkesinriktade vuxenutbildningen leder till fristående examina. Inom fritt bildningsarbete avläggs inte examen.

06.11.2018 Sida