Sökresultat för "Fritt bildningsarbete"

Reformtakten ökar inom utbildningen

Det gångna läsåret har förändrat utbildningen på alla sektorer. Många reformer har inletts redan innan de tidigare har slutförts och utöver de stora reformerna har det pågått talrika nationella och lokala utvecklingsprojekt.

27.05.2019 Nyheter
Finansieringsunderskott inom vuxenutbildningen, lärarnas ork prövas – läs AKOL:s hälsningar till beslutsfattarna

Ökad byråkrati och fungerande arbetsteam som slopats prövar lärarnas ork inom vuxenutbildningen. Det här framgår av en medlemsenkät som vuxenutbildarnas förbund AKOL har gjort. Ordföranden Maarit Rahkolas budskap till beslutfattarna är att det behövs mera pengar och en finansieringsmodell som stöder lärandet.

12.04.2019 Nyheter
CSU förenar chefer och sakkunniga inom yrkesutbildningen – kom till Educa och nätverka!

Katri Tuomainen är ny ordförande för CSU. Hon välkomnar chefer och sakkunniga inom yrkesutbildningen till en nätverksträff på Educa-mässan.

22.01.2019 Nyheter
Lärare inom vuxenutbildningen och fritt bildningsarbete

Den yrkesinriktade vuxenutbildningen leder till fristående examina. Inom fritt bildningsarbete avläggs inte examen.

06.11.2018 Sida