Sökresultat för "Valtio"

Avtalsförhandlingarna fortsätter den här veckan

Kommunsektorns förhandlingar fortsätter idag tisdag mellan huvudförhandlingsgruppen. I går diskuterade OAJ och KT undervisningssektorns UKTA-avtal. En knäckfråga i förhandlingarna är OAJ:s krav att en del avtalsbestämmelser för yrkeslärarna måste förbättras.

26.05.2020 Nyheter
Förhandlingsresultat för den statliga sektorn

I statliga sektorns avtalsförhandlingar nåddes på tisdag kväll ett förhandlingsresultat i enlighet med allmänna linjen. Drygt 600 OAJ-medlemmar hör till statens avtalsområde.

31.03.2020 Nyheter
Aktuellt om avtalsförhandlingarna

OAJ-medlemmarnas tjänste- och arbetskollektivavtal går ut våren 2022. Avtalen för kommunsektorn, Avainta arbetsgivarna och staten löpte ut den 28 februari. Avtalen för den privata undervisningssektorn och universiteten (Bildningsarbetsgivarna) löpte ut den 31 mars och kollektivavtalet för privata socialservicebranschen (Hali) den 30 april.

21.02.2020 Sida
Aktuellt om avtalsförhandlingarna

OAJ-medlemmarnas tjänste- och arbetskollektivavtal går ut 31.3.2020. Nu förhandlar man om nya avtal; bland annat om lön, arbetstider och frågor om välbefinnande i arbetet.

21.02.2020 Sida
Alla avtal för OAJ-medlemmarna uppsagda

OAJ och förhandlingsorganisationen FOSU har idag sagt upp alla tjänste- och arbetskollektivavtal för sina medlemmar. I och med beslutet har också arbetstidsförlängningen med de 24 extratimmarna sagts upp, konstaterar OAJ:s förhandlingsdirektör Petri Lindroos.

29.01.2020 Nyheter