Sökresultat för "Permitteringar"

Karleby och Lundo slopar lärarpermitteringar

Lärarpermitteringar avblåstes i Karleby och Lundo när kommunekonomin förbättrades. Huvudförtroendemännens och lokalföreningarnas aktiva påverkansarbete och engagemang spelade en betydande roll.

03.02.2021 Nyheter
Vasa permitterar lärarna inom den grundläggande utbildningen i tre dagar

Vasa stad permitterar lärarna inom den grundläggande utbildningen i tre dagar. Permitteringarna riktas till lärararbetsdagarna för planering och utbildning. Rektorerna permitteras i 14 dagar.

22.09.2020 Nyheter
Ansvarslöst av kommunala beslutsfattare i coronatider: Lärarpermitteringar försvårar undervisningen i 19 kommuner

OAJ:s ordförande Olli Luukkainen fördömer 19 kommuner som i höst permitterar lärare. Luukkainen anser att det är ansvarslöst av de kommunala beslutsfattarna att försvåra studierna och tillgången till stöd, när det borde vara ett gemensamt nationellt intresse att återgå till målinriktade studier.

08.09.2020 Pressmeddelande
OAJ:s kartläggning: Distansundervisningen fungerar överlag bra, men enstaka elever och studerande har svårigheter

Lärarna har för det mesta lyckats nå sina elever och studerande även under undantagsarrangemangen. Lärarna uppger att de använder mycket tid på att kontakta enskilda elever och studerande med individuella meddelanden och samtal. Ändå uppger cirka 70 procent av lärarna i grundskolan, gymnasiet och yrkesläroanstalter att det finns enstaka elever som inte alls kan nås eller bara oregelbundet.

23.04.2020 Pressmeddelande
Permitteringar hotar privata daghem – OAJ stödjer medlemmarna

Privata daghemsföretag planerar omfattande permitteringar då färre barn deltar i småbarnspedagogiken under coronaepidemin. Vi stöder våra medlemmar och kräver att arbetsgivarna slopar sina permitteringsplaner.

25.03.2020 Nyheter