Sökresultat för "Internationellt"

Finland värd för möte för undervisningsministrar och lärarorganisationer som första nordiska land

Finland var det första nordiska landet som ordnade det internationella toppmötet ISTP för undervisningsministrar och lärarorganisationer. Länderna som deltar i ISTP-mötena utarbetar årligen en förbindelse om sina fokusområden för nästa år. Finlands förbindelser för året är att stärka stödet för elevens lärande, småbarnspedagogikens kvalitet samt lärarnas grundutbildning och fortbildning.

15.03.2019 Nyheter
Internationellt toppmöte i Finland: Undervisningsministrar och lärarorganisationschefer från mer än 20 länder på plats

OECD:s och världslärarorganisationen EI:s toppmöte ordnas den 14–15 mars i Dipoli, Esbo. Undervisningsministrar och lärarorganisationschefer från hela världen har samlats för att bland annat diskutera småbarnspedagogik och hållbarhetsutmaningar inom utbildningen.

14.03.2019 Nyheter
OAJ inför EU-valet: Utbildning avgörande för integrationen och i stävjandet av klimatförändringen

Bara genom satsningar på utbildning, forskning, utvecklingsarbete och innovationer kan Europa behålla sin konkurrenskraft. Undervisningssektorns Fackorganisation publicerar konkreta förslag som lyfter Europa till en föregångare i kampen mot klimatförändringen.

02.03.2019 Pressmeddelande
Lösningar för Europa 2019

Ojämlikheten, marginaliseringen och till exempel arbetslösheten kräver nytt tänkande av oss både i Finland och i övriga Europa. När framtiden känns osäker och otrygg behöver vi lösningar för en bättre morgondag och en bättre framtid. Som tur vet vi redan svaret, eller hur? Fostran. Utbildning. Vetenskap. Forskning. #utbildningavgör #koulutusratkaisee

02.03.2019 Publikation