• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

OAJ:n sähköisten jäsenpalvelujen ja liittymisen käyttökatko jatkuu keskiviikkoon 23.6.  Lue lisää. Maksuton puhelinpalvelu palvelee ma–to klo 10–14, p. 0800 418 401. Huom! Yhteydenottolomakkeet toimivat normaalisti!

Pidä jäsentietosi ajan tasalla omissa tiedoissa!

Kuvituskuva

Sinun kannattaa pitää tietosi ajan tasalla, jotta voimme parhaiten valvoa etujasi.

Katkos liittymisessä ja jäsentietojen päivityksessä jatkuu loppuviikon

Jäsentietoja ei voi päivittää OAJ:n jäsenreksiteriin käyttökatkon aikana. Nykyiset sähköiset asiointilomakkeet eivät ole käytössä.

Katkoksen aikana OAJ:hin ei voi liittyä eikä Omat tiedot -osio ole käytössä. Voit ilmoittaa muutoksista pian avautuvassa Omat tiedot -osiossa.

OAJ:n jäseneksi voi liittyä uudessa järjestelmässä vasta katkon päätyttyä. Jos kuitenkin haluat jäsenyytesi alkavan jo aiemmin, esimerkiksi 1.6. alkaen, tee liittymisprosessi loppuun asti ja ota sen jälkeen yhteyttä jäsenpalveluun yhteydenottolomakkeella. Jäsenpalvelu vaihtaa liittymispäivän puolestasi.

Katkon aikana Opettajien työttömyyskassan jäsenyyttä on haettava suoraan työttömyyskassasta ja hakemuksen yhteydessä on ilmoitettava myös halusta liittyä Opetusalan Ammattijärjestön jäseneksi.

Seuraa jäsenviestintää! Ilmoitamme muutoksista ylimääräisellä jäsenkirjeellä kesäkuussa.

Jäsenpalvelun puhelinpalvelu ei ole käytössä järjestelmäkoulutusten takia 7.–14.6.

Yhteydenottolomakkeet toimivat normaalisti.

Lisätietoa on tulossa myös osoitteeseen oaj.fi/omattiedot

Kun tietosi ovat ajan tasalla, vältyt aiheettomilta muistutuksilta ja OAJ:stä sinulle lähetetty posti ja viestit tulevat oikeaan osoitteeseen. Tieto esimerkiksi työnantajan tai työpaikan vaihtumisesta, palkattomasta jaksosta, opintojen päättymisestä tai eläkkeelle siirtymisestä ei välity jäsenpalveluun automaattisesti.

Päivitä jäsentietosi, kun

• yhteystietosi muuttuvat
  • sinulla on palkattomia jaksoja
  • työnantajasi tai työpaikkasi vaihtuu
  • valmistut
  • jäät eläkkeelle
  • haluat tilata taskukalenterin tai peruuttaa/tilata Opettaja-lehden
  • olet tehnyt Digi- ja väestötietovirastoon luovutus- tai turvakiellon tai kielto on päättynyt

Näin jäsentietojen päivittäminen onnistuu

Jäsentietojen päivittäminen onnistuu kätevästi kirjautumalla Omat tiedot -osioon.

Kun kirjaudut sisään, voit mm. tarkistaa ja päivittää omat jäsentietosi ja ilmoittautua koulutuksiin ja tapahtumiin. Erityisen tärkeää on pitää yhteystiedot ajan tasalla. Voit kirjautua verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Vaihtoehtoisesti voit kirjautua jäsennumerolla, jäsenrekisteriin tallennetulla jäsenviestintään tarkoitetulla sähköpostiosoitteella tai matkapuhelinnumerolla.

Omat tiedot -osiossa voit myös tarkistaa, laskea ja maksaa jäsenmaksusi, jos työnantajasi ei peri maksua palkasta suoraan tai maksat kiinteää, alennettua jäsenmaksua palkattomilta jaksoilta.

Kirjaudu Omat tiedot -osioonOhjeita kirjautumiseen