Jäsenkortti pysyy tallessa mobiilisovelluksessa

Löydät sähköisen jäsenkorttisi OAJ-mobiilisovelluksesta. Mobiilisovellus on tarkoitettu myös opiskelijajärjestö SOOLin jäsenille.

OAJ-sovelluksesta löydät muun muassa:

  • Jäsenkortin
  • Jäsennumeron
  • OAJ:n jäsenedut
  • Member+-edut
  • Vakuutustiedot
  • Tärkeää tietoa työelämästä
  • OAJ:n sähköiset palvelut
  • Ajankohtaiset uutiset
  • Opettaja-lehden

OAJ-sovellus toimii Android- ja IOS-käyttöjärjestelmissä. Se ei edellytä datayhteyttä eli sovellus toimii myös offline-tilassa.

Näin lataat OAJ-sovelluksen matkapuhelimeesi

  1. Avaa puhelimen selain ja kirjoita osoite https://app.oaj.fi Huomaa, että sovellusta ei löydy puhelinvalmistajien sovelluskaupoista.
  2. Lataa sovellus ja lisää se puhelimen kotivalikkoon.
  3. Kirjaudu sovellukseen pankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella.

Kirjautumisen jälkeen sovellus tarjoaa sinulle vaihtoehdon lisätä laite luotetuksi. Jos hyväksyt tämän, voit käyttää sovellusta 12 kuukauden ajan ilman uudelleen kirjautumista.

Jäsenkortin voi lisätä myös oman puhelimen Lompakko-sovellukseen. Huomioithan, että Lompakkoon lisätty jäsenkortti ei päivity. Jos jäsentietosi muuttuvat (nimi tai yhdistystiedot), poista kortti Lompakosta ja lisää se uudestaan.

Jäsenkortin voimassaolovuosi päivittyy automaattisesti.

Sovelluksen lataaminen erilaisilla laitteilla

Sovelluksen lisääminen aloitusnäytölle muiden sovellusten jatkeeksi vaihtelee hieman puhelinmalleittain.

  Näin asennat sovelluksen iPhonen Safari-selaimessa:

  • Ollessasi selaimella osoitteessa oaj.fi, klikkaa ruudun alareunassa olevaa jakonappia (neliö, jossa nuoli ylös).
  • Valitse avautuvasta valikosta ”lisää kotivalikkoon”.
  • Sulje selain, ja etsi puhelimesi kotivalikosta OAJ-ikoni.
  • Avaa sovellus klikkaamalla ikonia ja kirjaudu sisään.

iPhonen iOS-käyttöjärjestelmässä vain Safari-selaimella pystyy tallettamaan sovelluksen sen Koti-valikkoon.

 

Näin asennat sovelluksen Android-puhelimella:

  • Ollessasi selaimella osoitteessa oaj.fi, klikkaa ruudun alareunaan ilmestyvää Lisää aloitusnäytölle -tekstiä. Jos teksti ei ilmesty alareunaan, klikkaa ruudun oikeassa yläreunassa näkyvää kolmea pistettä.
  • Avautuvasta valikosta valitse ”Lisää aloitusnäytölle”. Mikäli valikosta ei löydy kyseistä tekstiä, mutta siellä lukee ”Avaa OAJ”, sovellus on jo asennettu puhelimeesi.
  • Sulje selain, ja etsi OAJ-ikoni puhelimesi aloitusnäytöltä.
  • Avaa sovellus klikkaamalla ikonia ja kirjaudu sisään.

Huomaa, että joissain Samsung -malleissa ladatut sovellukset ilmestyvät Samsung sovellukset -kansioon, mistä ne pitää käydä lisäämässä aloitusnäytölle.

 

Ongelmia sovelluksen käytössä? Lue vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin

Sovellus on selainpohjainen. Voit ottaa sen käyttöösi osoitteessa app.oaj.fi. Lisää sovellus aloitusnäyttöösi ohjeiden mukaisesti ja kirjaudu sisään.

Tarkista, onko puhelimeesi asennettu tietoturvaohjelmisto. Jos on, tarkista sen asetuksista estääkö se ulkopuolisten ohjelmistojen asentamisen.

Varmista, että lataat sovelluksen paikassa, missä nettiyhteys on riittävän vakaa. Kokeile asentaa sovellus uudelleen toisessa sijainnissa.

Toiminto pyytää nimeämään laitteen, voit keksiä sen vapaasti. Voit myöhemmin hallita luotettuja laitteitasi sähköisten palveluiden työpöydällä.

Kun vaihdat puhelinta, ja olet asettanut laitteen luotetuksi, on tietoturvasyistä tärkeää poistaa vanha laite omien luotettujen laitteiden listalta.

Selainpohjaista sovellusta ei tarvitse päivittää eikä päivittyminen edellytä käyttäjältä toimenpiteitä.

Jos vaihdat puhelinta tai puhelimen selainta, sovellus pitää lisätä kotivalikkoon uudestaan edellä mainitun ohjeen mukaisesti.

Todennäköisesti avasit sovelluksen kirjautumatta. Sovellusta voi selata kirjautumatta, mutta kirjautuminen tuo sovellukseen jäsentietosi valmiiksi ja nopeuttaa huomattavasti sähköistä asiointia.

Poista sovellus puhelimesta. Tyhjennä selaimen välimuisti. Lataa sen jälkeen sovellus uudestaan ohjeiden mukaisesti.

Jos kirjautuminen ei vieläkään onnistu, lähetä meille viesti yhteydenottolomakkeella.

Siirry OAJ:n yhteydenottolomakkeelle

Jos olet asettanut laitteen luotetuksi, on tärkeää muistaa käydä poistamassa laite omien luotettujen laitteiden listalta.

Voit hallita luotettuja laitteitasi kirjautumalla sähköisten palveluiden työpöydälle. Löydät työpöydän etusivulta Luotetut päätelaitteet -osion, jossa on kaikki luotetuksi määritellyt laitteesi. Poista laite klikkaamalla halutun rivin oikeasta laidasta ruksia.

Voit edelleen jatkaa Member+ -palvelun käyttäjänä. Palvelun sisältö on kuitenkin linkitetty OAJ-sovellukseen ja se löytyy Yhteiset akavalaiset edut -otsikon alta.

Jäsenkortin yhdistystiedot haetaan jäsenrekisteristä. Palvelussuhdemuutos (uusi työpaikka tai työnantaja) voi odottaa käsittelyä. Näet tekemäsi muutoksen tilan Omissa tiedoissasi. Heti kun muutos on käsitelty, tiedot päivittyvät.

Väärä yhdistystieto ei estä kortin käyttöä. Tarvittaessa kirjaudu uudestaan sovellukseen.

Jäsenkorttien hyväksyminen ulkomailla vaihtelee paljon sen mukaan, missä maassa korttia käyttää ja millaisesta edusta on kyse. Usein esimerkiksi vakuutuskorvauksia joutuu hakemaan jälkikäteen, koska ulkomailla ei hyväksytä minkäänlaisia jäsenkortteja vakuutustodistuksena.

OAJ:n kumppanivakuutusyhtiö Turva on välittänyt tietoa myös yhteistyökumppaneille. Siitä huolimatta paikallinen lääkärikeskus tai yleisesti jäsenedun tarjoaja voi olla hyväksymättä jäsenkorttia.

Matkavakuutus- tai viisumitodistuksen voit tilata Turvan OAJ-sivuilta. Todistusta ei tarvita, jos sinulla on jäsenkortti mukana. Siinä on samat tiedot kuin matkavakuutustodistuksessa.

Siirry Turvan OAJ:n jäsenille tarkoitetuille sivuille  

 

Jäsennumeron tarkistaminen

Jäsennumerosi löytyy sähköisestä Omat tiedot -palvelusta.

Kirjaudu Omat tiedot -palveluun

Tulostettu jäsenkortti

Jos et pysty käyttämään mobiilisovellusta, voit kirjautua ja tulostaa paperisen jäsenkortin. Huomaa, että tulostettu jäsenkortti ei käy vakuutustodistukseksi.