• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Opettajien työttömyyskassa

Kuvituskuva

Olemme vakuuttaneet jäsenemme Opettajien Työttömyyskassassa, josta saa tukea ja turvaa työttömyyden varalle.

Jos olet OAJ:n jäsen ja jäät työttömäksi, haet ansiopäivärahaa Opettajien Työttömyyskassasta. Opettajien Työttömyyskassa palvelee OAJ:n jäseniä muun muassa työttömyysturvaan ja vuorottelukorvaukseen liittyvissä asioissa. Kaikissa näihin liittyvissä kysymyksissä kannattaa siis kääntyä suoraan työttömyyskassan puoleen.

Työttömyyskassan jäsenmaksu sisältyy OAJ:n jäsenmaksuun.

Opettajien Työttömyyskassan yhteystiedot

Opettajien Työttömyyskassa
Pasilankatu 4 B
00240 Helsinki

Yhteystiedot ja puhelinpalveluajan löydät Opettajien työttömyyskassan verkkosivuilta.

Opettajien Työttömyyskassa

Erityistä opetusalasta

Kaikki työttömyyskassojen maksamat etuudet perustuvat lakiin. Esimerkiksi työttömyyspäivärahaa maksetaan työttömyysturvalain mukaisesti. Työskentelyalasi ei siis vaikuta oikeuteesi saada työttömyyskassan maksamaa etuutta.

Opetusalan poikkeukselliset työaikasäädökset on kuitenkin otettu huomioon työttömyysturvalaissa siten, että opetusalan työssäoloehdosta säädetään laissa erikseen.

Tutustu kaikkiin jäsenetuihin

OAJ:n jäsenenä saat lukuisia etuja työhön ja vapaa-aikaan! Joidenkin etujen saamiseksi riittää, että näytät jäsenkorttiasi, toisiin tarvitset etukoodin. Kirjaudu, niin saat edut käyttöösi. Tarkista myös paikalliset ja alueelliset edut sekä valtakunnallisten yhdistysten edut.

Tutustu jäsenetuihin