• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Ehdokasasettelu on päättynyt. Tällä hetkellä tuessa keskitytään neuvomaan vaalisihteerejä sekä tarvittaessa myös asiamiehiä ja ehdokkaita. Äänestysvaiheen tuesta kerromme myöhemmin.

21.1.2022

Ehdokkaan on mahdollista täyttää ja muokata ehdokastietojaan vaalisovelluksessa 23.1. asti. Tiedot julkaistaan ehdokasgalleriassa. Tustustuhan ohjeeseen ennen tietojen syöttämistä

Ohje ehdokkaalle
Vinkki: Kun olet täyttänyt pakolliset kentät, tallenna kertaalleen ja palaa uudelleen muokkaustilaan. Näin et menetä syöttämiäsi tietoja, jos esimerkiksi sometilien syöttämisessä tulee virhe. Huomioi, että some-kentissä ei riitä käyttäjänimi vaan oikea muoto on sometilin osoite.

16.1.2022

Ehdokasasettelu on päättynyt, kiitokset kaikille mukaan lähteneille ja vielä kerran pahoittelut matkan varrelle osuneista mutkista.  Pyrimme tukemaan hankaluuksissa monipuolisilla tukipalveluilla. Onneksi voimme nyt todeta, että kaikki ehdolle halunneet siinä myös onnistuivat.

Myös jäsenrekisterin ruuhka saatiin purettua ennen vuodenvaihdetta, joten tilanne ei päässyt vaikuttamaan ehdokkuuksiin. Kirjaamme esille tulleet epäkohdat, ja otamme niistä opiksi.

Ehdokasmäärät- ja numerot julkistetaan, kun keskusvaalilautakunnat ovat vahvistaneet ehdokkuudet.

14.1.2022

Loppukiri käynnissä. Vielä keskeneräisten valitsijayhdistysten asiamiehille ja ehdokkaille on lähetetty muistutustekstiviesti asioiden loppuun saattamisesta. Sekä kesken prosessin olevat, että vielä kokonaan uutena mukaan lähtevät saavat tehostettua tukea ehdokasasettelun loppuun asti. Yhteydenottolomakkeen lisäksi palvelee kaksi auttavaa puhelinta ja lauantaina myös vaaliklinikka Teamsissa. Katso lisätietoja Kysy vaaleista -sivulta

7.1.2022

Ensi viikon keskiviikkona 12.1. järjestetään vaalisihteereille koulutus, jossa ratkotaan ehdokasasettelun viimemetrien asioita yhdessä. Samalla valmistaudutaan ehdolleasettumisen jälkeiseen viikkoon, jolloin tehdään vielä viimeiset selvitykset ja tarkistukset, että kaikki valmista keskusvaalilautakuntaa varten.

6.1.2022

Ehdolle asettumisen viimeinen viikko alkaa! Olit sitten vasta asettumassa ehdolle, tai solmussa jossain ehdolle asettumisen prosessin vaiheessa, vielä on aikaa.

Olemme erityisen pahoillamme, mikäli kuulut siihen joukkoon, joka on saanut osansa järjestelmävirheistä tai muuttuneista ohjeistuksista. Sähköinen ehdolle asettuminen alkoi vastatuulessa, joten osan polku on ollut turhan mutkikas.

Kerro huolesi tai haasteesi yhteydenottolomakkeella, niin tavoitat koko vaalitiimin kerralla. Hoidetaan yhdessä ehdokkuus kuntoon!

5.1.2022

Ne valitsijayhdistykset, jotka on lähetetty sähköisesti hyväksyttäväksi ilman vaaliliittoa, on 5.1.2022 palautettu Ei lähetetty -tilaan, joka antaa asiamiehelle mahdollisuuden tehdä vielä muokkauksia tarvittaessa. Tätä koskeva ohje tarkempi ohje on lähetetty 5.1. sähköpostilla asiamiehille, ehdokkaille ja vaalisihteereille.