• logo
Järjestö

Valtakunnalliset yhdistykset

Kuvituskuva

Jäsenemme järjestäytyvät valtakunnallisiin piireihin ja yhdistyksiin edustamansa kouluasteen/opetusalan tai oppilaitoksen mukaan.

Valtakunnalliset piirit ja yhdistykset kokoavat jäsentensä edunvalvontaan ja järjestöpolitiikkaan liittyviä tavoitteita sekä tekevät esityksiä, aloitteita ja järjestävät koulutuksia.

Valtakunnalliset piirit ja yhdistykset

Lastentarhanopettajaliitto LTOL on varhaiskasvatuksen asiantuntijajärjestö, joka tekee työtä varhaiskasvatuksen opettajien sekä varhaiskasvatuksen arvostuksen ja lapsen oikeuksien puolesta.

Lastentarhanopettajaliitto LTOL

OAJ:n yleissivistävien opettajien OAJ-YSI:n ryhmään kuuluvat peruskoulujen ja lukioiden sekä osa yleissivistävän aikuisopetuksen opettajista.

OAJ-YSI:n hallituksen kokoonpano 2016–2018

etunimi.sukunimi(at)oaj.fi

Johdon sihteeri Birgitta Valasma
etunimi.sukunimi(at)oaj.fi

Finlands Svenska Lärarförbund FSL on yleissivistävän opetuksen ruotsinkielisten opettajien ja rehtoreiden valtakunnallinen piiri.

Finlands Svenska Lärarförbund FSL

Yliopistojen opetusalan liitto YLL on yliopistoissa työskentelevien opettajien, tutkijoiden ja opetushallinnossa toimivien edunvalvoja.

Yliopistojen opetusalan liitto YLL

Opetus- ja sivistystoimen asiantuntijat Opsia on opetus- ja sivistystoimen sekä varhaiskasvatuksen johtavien ja itsenäisessä asemassa olevien asiantuntijoiden valtakunnallinen etujärjestö.

Opetus- ja sivistystoimen asiantuntijat Opsia

Suomen Opettajaksi Opiskelevien Liitto SOOL on valtakunnallinen kaikkien opettajaksi opiskelevien edunvalvoja ja yhteistyöjärjestö.

Suomen Opettajaksi Opiskelevien Liitto SOOL

Opetusalan Seniorijärjestö OSJ on eläkkeellä olevien opetusalan ammattilaisten valtakunnallinen edunvalvontajärjestö.

Opetusalan Seniorijärjestö OSJ

Pedagogiset opettajajärjestöt

Pedagogiset opettajajärjestöt kokoavat yhteen oman oppiaineensa opettajat. Kaikilla järjestöillä on omat organisaationsa, tavoitteensa ja jäsenpalvelunsa.

Pedagogiset opettajajärjestöt ovat OAJ:n ulkojäseniä. Ne kehittävät oman aineensa opetusta, koulutusta ja sisältöjä.

Voit liittyä pedagogiseen opettajajärjestöön ottamalla yhteyttä järjestön puheenjohtajaan tai sihteeriin. Pedagogisilla opettajajärjestöillä on erillinen jäsenmaksu. Jäsenenä saat neuvontapalveluita, jäsenlehden tai muuta materiaalia.

Aikuislukioiden opettajat AIOAlkuopetuksen Opettajain Liitto AOOLBiologian ja maantieteen opettajien liitto BMOLEri kieli- ja kulttuuritaustaisten opettajien liitto EKKOLFilosofian ja elämänkatsomustiedon opettajat FETOFinsklärarföreningenHistorian ja yhteiskuntaopin opettajien liitto HYOLKotitalousopettajien liittoKoulujen MusiikinopettajatKuvataideopettajatLatinankielen opettajien yhdistysLiikunnan ja Terveystiedon Opettajat LIITO» Maa- ja metsätalousopettajat MMO, katso Biologian ja maantiedon opettajatMatemaattisten Aineiden Opettajien Liitto MAOLPsykologianopettajat PSOPSuomen englanninopettajatSuomen erityiskasvatuksen liitto SelSuomen espanjanopettajatSuomen harjoittelukoulujen opettajat SUHOSuomen italianopettajien yhdistysSuomen LuokanopettajatSuomen opinto-ohjaajat SOPOSuomen ranskanopettajain yhdistysSuomen RehtoritSuomen ruotsinopettajatSuomen SaksanopettajatSuomi toisena kielenä -opettajatSuomen uskonnonopettajain liitto SUOLSuomen venäjänopettajatSvenska modersmålslärarföreningen i FinlandTaloustiedon Opettajat TTOPTekniikan Opettajat TOPTeknisten aineiden opettajat TAOTekstiiliopettajaliitto TOLÄidinkielen opettajain liitto