OAJ:s nättjänster

Illustration

Vi vill betjäna våra medlemmar på bästa sätt. Våra nättjänster är lätta att använda!

Avbrott i tjänsterna fortsätter

OAJ förnyar sina system i juni. Bland annat kommer medlemsanslutningen och Egna uppgifter att förnyas helt. Vi har skickat ett medlemsbrev om förändringarna 23.6. Du kan läsa brevet efter inloggningen här

Under serviceavbrottet kan man inte ansluta sig och Egna uppgifter är inte i bruk.

Medlemsanslutningen fungerar först efter serviceavbrottet. När du anhåller om medlemskap men egentligen ville ansluta dig tidigare, till exempel den 1 juni, är det här nu undantagsvis möjligt. Gör anslutningsprocessen färdig och kontakta därefter OAJ:s medlemsservice med ett kontaktformulär.  Medlemstjänsten korrigerar anslutningsdatumet  att starta vid önskad tidpunkt.

Under avbrottet ska du ansöka om medlemskap i arbetslöshetskassan direkt från A-kassan och samtidigt meddela att du önskar bli medlem i Undervisningssektorns Fackorganisation.

Kontaktformulären fungerar normalt!

På vår webbplats finns en mängd information om verksamheten, medlemskap, medlemsförmåner, vår bransch och utbildningspolitiken. I vår arbetslivsguide finns råd och fina tips!

En del tjänster förutsätter inloggning. Du loggar in uppe i högra hörnet. När du har loggat in kan du exempelvis uppdatera dina uppgifter, beställa kalendern eller fylla i en fullmakt till arbetsgivaren för att medlemsavgiften ska kunna dras av från lönen.

För våra e-tjänster behövs internetförbindelse. Tjänsterna fungerar bäst med två nyaste versoner av webbläsarna Google Chrome och Mozilla Firefox.

Om du ändrar dina kontaktuppgifter och använder Chrome, ska du kontrollera att ändringarna förblir korrekta. Den automatiska ifyllningen har ibland krånglat så att till exempel ett och samma för- eller efternamn har kommit i båda fälten.

För de här tjänsterna

ska du logga in:

Du kan använda kontaktformulär utan att logga in, men inloggning försnabbar ifyllandet och behandlingstiden.

Kontaktformulär

Som inloggad har du mest glädje

När du är inloggad får du tillgång till innehåll som bara syns för medlemmar. Exempelvis kampanjkoder som behövs för att få medlemsrabatt.

Du ser alla tjänster som är till för dig på e-tjänsternas arbetsbord. Här kan du också enkelt byta lösenord.

E-tjänsterna