• Opettaja-lehti logo

Mediainfo: Opetusalan työolobarometrin 2021 tulosten julkaisu

16.02.2022 - 09.00-10.00
Verkkotapahtuma

Tervetuloa osallistumaan OAJ:n mediainfoon keskiviikkona 16.2. klo 9. Julkaisemme tilaisuudessa opetusalan työolobarometrin 2021 tulokset, jotka esittelee OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen.

Mediainfo: Opetusalan työolobarometrin 2021 tulosten julkaisu

OAJ toteutti opetusalan työolobarometrin nyt viidettä kertaa. Tutkimus tehtiin marras-joulukuussa 2021. OAJ:n omien kysymysten lisäksi barometri sisälsi Työterveyslaitoksen kysymysosion. Kysely lähetettiin OAJ:n jäsenille, jotka eivät toimi ammattiliiton luottamustehtävissä. Vastausten määrä oli 1 295, ja otoksen vastausprosentti oli 16,2.

Kaksi edellistä barometria toteutettiin vuosina 2019 ja 2017, joten tämä oli mittauksista ensimmäinen, jonka tulokset kertovat opettajien korona-aikana kokemista työoloista. Jo aiemmissa barometreissa ilmeni, että opettajat ovat kokeneet työn määrän kasvaneen ja työnkuvan muuttuneen sirpaleisemmaksi.

Katso mediainfon tallenne

Paikalla OAJ:n edustajina ovat myös neuvottelujohtaja Petri Lindroos, erityisasiantuntija Teija Golnick ja tutkija Vesa Ilves.