• logo
Jäsenedut

Jäsenen edunvalvonta

Kuvituskuva

Edunvalvonta on tärkein jäsenetusi.

Valvomme koulutus-, kasvatus- ja tutkimusalan ammattilaisten etuja aina varhaiskasvatuksesta aikuiskoulutukseen. Annamme tukea työelämän eri tilanteissa – myös sellaisissa, joissa kaikki ei mennytkään putkeen.

Jäsenenä saat apua ja neuvontaa omaa työtäsi ja palvelussuhteesi ehtoja koskevissa asioissa ensisijaisesti OAJ:n kouluttamilta luottamusmiehiltä. Jos asia ei selviä paikallisesti, niin OAJ:n toimiston asiantuntijat auttavat sinua.

Sivuillamme on paljon ainoastaan jäsenille suunnattua hyödyllistä tietoa.

Jäsenen monipuoliset edunvalvontapalvelut

Jäsenenä saat OAJ:n kouluttaman luottamusmiehen palvelut. Luottamusmies toimii lähellä opettajia ja tuntee paikalliset säännöt, määräykset ja sopimukset sekä työpaikan olosuhteet.

Ongelmat ratkeavat usein paikallisesti

Olethan muistanut puhua oman esimiehesi kanssa? Jos se ei auta, niin yhteysopettajat, luottamusmiehet ja yhdistysten puheenjohtajat ovat OAJ:n jäseniä varten. Suurin osa työhön liittyvistä epäselvyyksistä ratkeaa keskustelemalla heidän kanssaan.

Löydät yhteystiedot työpaikkasi ilmoitustaululta ja yhdistyksesi tiedotteista.

Työelämäopas tukee työelämän eri tilanteissa

Työelämäoppaamme antaa koulutus-, kasvatus- ja tutkimusalan ammattilaiselle tietoa oman alan palvelussuhteen ehdoista ja vinkkejä työelämän eri tilanteisiin.

Tutustu työelämäoppaaseen

Milloin yhteys OAJ:n toimistoon?

OAJ:n edunvalvontaosasto palvelee jäseniä tilanteissa, jotka eivät ratkea paikallisesti. Palkkaan ja palvelussuhteeseen liittyvissä asioissa on toisinaan perusteltua olla yhteydessä OAJ:n edunvalvontaosaston asiantuntijoihin. Myös oikeudellisissa kysymyksissä on toisinaan perusteltua ottaa suoraan yhteyttä OAJ:n lakimiehiin, jotka hoitavat jäsenten palvelussuhteisiin liittyviä oikeudellisia ongelmia.

Oikeusturvavakuutus turvaa OAJ:n jäseniä ammatissa mahdollisesti vastaan tulevien oikeustapausten varalta. Jos oikeusturva tulee tarpeeseen, kannattaa ensimmäiseksi ottaa yhteyttä OAJ:n lakimiehiin, jotka selvittävät, mikä kulloinkin on paras tapa oikeudellisen ongelman hoitamiseksi.

Ota meihin yhteyttä!