Eläkkeelle jäävänä jäsenenä voit liittyä Opetusalan Seniorijärjestö OSJ:hin, OAJ:n erityiseen seniorijärjestöön.

Opetusalan Seniorijärjestö OSJ on eläkkeellä olevien opettajien valtakunnallinen järjestö, johon kuuluu yli 20 000 jäsentä kaikista OAJ:n jäsenryhmistä. Kaikilla OAJ:n eläkkeelle jäävillä jäsenillä on mahdollisuus siirtyä OSJ:n jäseneksi.

OSJ:n jäsenenä pääset mukaan terveys-, kulttuuri- ja virkistystoimintaan ja hyödyt hyvistä jäseneduista. Maksamme liittymisvuoden jäsenmaksun puolestasi.

Vuonna 2024 jäsenmaksu on 35 €.

Eläkkeelle jäävän jäsentiedotOSJ

Miten OSJ:hin liitytään?

Sinun on itse ilmoitettava eläkkeelle jäämisestäsi OAJ:n jäsenpalveluun. Voit tehdä ilmoituksen ja liittymisen OSJ:n jäseneksi Omat tiedot -osiossa tai ottamalla yhteyttä yhteydenottolomakkeella.

Jos olet jäänyt jo eläkkeelle etkä ole enää OAJ:n jäsen, voit liittyä itse OSJ:n jäseneksi täyttämällä liittymislomakkeen OSJ:n sivuilla.

OSJ:n toimisto

Virkistystä ja verkostoitumista

OSJ:n tavoitteena on jäsentensä sosiaalisten etujen parantaminen ja eläke-etujen turvaaminen. Lisäksi OSJ järjestää koulutustilaisuuksia, ja järjestöllä on 70 aktiivista paikallisyhdistystä ympäri Suomea. Paikallisyhdistykset järjestävät monenlaista terveys-, kulttuuri- ja virkistystoimintaa. Lisätietoa OSJ:stä ja sen toiminnasta saat OSJ:n sivuilta.

OSJ:n jäsenenä saat jäsenetuina muun muassa OAJ-kalenterin, Senioriopettaja-lehden sekä alennuksia vakuutusmaksuista, polttoaineista, lehtitilauksista, kylpyläpalveluista ja Holiday Club -lomaviikoista.

Ammatillista turvaa eläkkeellä työskenteleville

Jos teet töitä eläkkeellä ollessasi, sinulla on mahdollisuus saada erillistä maksua vastaan palvelupaketti, joka sisältää muun muassa ammatillisen vastuu- ja oikeusturvavakuutuksen. Lue lisää paketista OSJ:n sivuilta.

Hyödyllisiä vinkkejä ja lisätietoa eläkkeelle jäämisestä saat työelämäoppaastamme.

Tutustu eläkkeellä työskentelevän lisäturvaanLue eläkkeelle jäämisestä työelämäoppaastamme