_X8A1874.jpg

Educa 2024 och jubileumskryssning

Educa-mässan ordnas i Helsingfors Mässcentrum den 26–27 januari 2024. Efter Educa far vi på jubileumskryssning och biljettförsäljningen börjar den 31 oktober kl. 07.

Educa är det största evenemanget inom utbildningssektorn.

Kom med och låt dig inspireras av nya idéer! Programmet är förträffligt med många angelägna programpunkter, intressanta föreläsare och många utställare.

När ordnas Educa och hur anmäler man sig?

Educa 2024 ordnas i Helsingfors Mässcentrum den 26–27 januari. Mässan är öppen på fredag kl. 10–19 och på lördag kl. 10–17. Årets tema är Vi möts – lärare, elever, studerande, rektorer, chefer och föräldrar.

Till programmet.

Du kommer gratis in på mässan genom att registrera dig som besökare, antingen i förväg på nätet eller på plats vid ingången. När du registrerar dig i förväg så undviker du köer!

Registreringen görs på www.educamessut.fi → Registrera dig

Följ med och delta i evenemanget också i sociala medier. Vi taggar #educa2024.

Direkt efter Educa far vi på jubileumskryssning den 27–28 januari med anledning av OAJ 50 år. Läs mer längre ner på sidan.

Årets viktigaste fortbildningsdag

Programmet uppfyller kriterierna för en avtalsenlig fortbildningsdag. Många kommuner godkänner Educa som FBA-dag. Fråga din arbetsgivare om saken! Väl på plats får du ett deltagarintyg från OAJ:s träffpunkt.

Educaristeily_2024_banneri-sv.jpg

OAJ 50 år - jubileumskryssning

Vi avrundar OAJ:s jubileumsår med en gemensam fest på Tallinks fartyg Victoria I. Avgång i Helsingfors lördagen den 27 januari 2024 kl. 18.30 och tillbaka igen söndagen den 28 januari 2024 kl. 15.00.

Logga in (längst ner på sidan) för att boka och köpa biljetter. Välkommen med på kryssning! Om du har frågor om kryssningen eller bokning och köp av biljetter, vänligen kontakta erikosryhmat@tallinksilja.com. Ange koden "OAJ 27012024" i ämnesraden för ditt mejl.

BOKA

Bokningar för färre än 15 personer måste göras online. Större gruppreservationer kan göras antingen online eller med gruppbokningsformuläret.

Online-bokningen gäller omedelbart, medan bokningar som görs via gruppbokningsformuläret behandlas i turordning. Det är alltså bäst att boka direkt i online-tjänsten.

Möteslokaler bokas med formuläret. För möteslokalen uppbärs ingen avgift om servering beställs i förväg.

Vid bokningen ska minst en kontaktperson uppges och gärna också passagerarnas för-  och efternamn. Om alla resenäruppgifter ännu inte är klara kan du ange "no name" i namnfälten. Du kan senare redigera namnuppgifterna och till exempel komplettera med födelsedatum under "Mina bokningar" med boknings- och säkerhetskoden.

Får min vän komma med?

Ja, men vännen ska gärna vara OAJ-medlem.

Får jag boka biljett åt en person som inte är OAJ-medlem?

Biljetterna är först och främst ämnade för OAJ-medlemmar eftersom det är en medlemskryssning. Du kan boka biljett åt en lärarkompis som ännu inte är medlem.

BETALA

Alla online-bokningar måste betalas vid bokningen även om resenäruppgifterna ännu inte är helt klara.

Vid gruppbokningar för mer än 15 deltagare som görs med formulär betalas 10 % i förskott och det återstående beloppet senast en månad före resan.

PRIS

Kryssningspriset: din andel av hytten (varierar) + gemensamma måltider, dvs. frukost och middag (totalt 60 €) + tilläggsavgifter för utsläppstillägg och bränsletillägg (totalt 14 €) + eventuell separat bokad lunch.

HYTTER

A-hytt, 2–4 personer 135 €/hytt
B-hytt, 2–4 personer 115 €/hytt

MAT

Frukost och middag (sammanlagt 60 euro/person) är inkluderat i kryssningspriset. Buffetmiddagen serveras i Grande Buffet och Grill house:

• första dukningen kl. 16.00–18.00 (gruppboknings)
  • andra dukningen kl. 18.30–20.30 (onlinetjänst, bokningar för färre än 15 personer)
  • tredje dukningen kl. 21.00–23.00 (onlinetjänst, bokningar för färre än 15 personer)

Obs! Du behöver inte reservera plats till frukosten, men för buffémiddagen måste du göra en platsreservation. Det är inte möjligt att i online-tjänsten boka buffetplats endast för en del av resenärerna utan platsbokning görs för alla i samma bokning. Lunchen på söndag ingår inte i kryssningspriset, men den kan bokas separat om så önskas.

Uppdatering 30.10. I motsats till tidigare information är det inte möjligt att boka den första dukningen kl. 16.00-18.00 via onlinetjänsten. Alla bokningar som görs via länken för gruppbokningar (fler än 15 personer) kommer att omdirigeras till den dukningen. Tack för förståelse!

UTSLÄPPS- OCH BRÄNSLETILLÄG

Ett utsläppstillägg på 4 €/person och ett bränsletillägg på 10 €/person tillkommer på alla bokningar med avresa fr o m 1.1.2024. Tilläggsavgifterna är inkluderade i kryssningspriset.

Logga in för att köpa kryssningsbiljett