• Opettaja-lehti logo

Webinaari: Tekoäly oppimisen tukena

02.05.2024 - 08.15-09.15
Teams

Miten tekoäly muuttaa koulutusta ja oppimista ja mitä kaikkea sillä voi nykyään tehdä? Tekoälyn käyttö korkeakoulumaailmassa herättää myös monia eettisiä kysymyksiä, jotka liittyvät opiskelijoiden yksityisyyteen, opetuksen oikeudenmukaisuuteen ja akateemisen rehellisyyden ylläpitämiseen. Aiheesta ovat keskustelemassa Oulun ammattikorkeakoulun Lotta Pakanen sekä Hämeen ammattikorkeakoulun Sami Simpanen ja Annukka Pesonen.

Webinaari: Tekoäly oppimisen tukena

Liity webinaariin tästä linkistä.

Koko ammatillisen koulutuskentän parissa on valtava määrä eri ikäisiä suomalaisia. Esimerkiksi toisen asteen koulutuksen opiskelijoista yli kaksi kolmasosaa on ammatillisen koulutuksen parissa, kun aikuisopiskelijat laskee lukuun mukaan. Ammattikorkeakouluissa on puolestaan suoritettu jo yli puoli miljoonaa tutkintoa.

Sillä millaista ammatillista koulutusta Suomessa annetaan, on perustavanlaatuinen vaikutus suomalaiseen yhteiskuntaan laajemminkin.

Webinaari on osa OAJ:n, OKKA-säätiön ja ammatillisten opettajakorkeakoulujen yhteistä ammattikasvatuksen webinaarisarjaa ja Sivistyksen teemavuotta 2024.

Aiemmat sarjan webinaarit:

Ammattisivistyksen kunnianpalautus 5.4.2024
Vuosina 2022 ja 2023 pidettyjen webinaarien tallenteet

Sarjan seuraavat webinaarit

• Syyskuussa: Oppimisen tuki (Hamk)
  • Lokakuussa: Oppilaitosjohtaminen (Jamk)
  • Marraskuussa: Kestävä kehitys oppilaitoksissa (Tamk)