Valot päälle! Mielenilmaus Helsingissä 23.11.

23.11.2023 - 16.00-19.00
Viimeinen ilmoittautumispäivä
23.11.2023 - 15.00
Narinkkatori, Helsinki

Valaistaan yhdessä Helsingin keskustaa ja vaaditaan parempaa työmarkkinapolitiikkaa. Tule ja ota kollegasi tai vaikka koko perheesi mukaan! Näytetään yhdessä, että olemme tosissamme – ja nautitaan siinä sivussa hyvästä seurasta, musiikista ja tarjoiluista.

Valot päälle! Mielenilmaus Helsingissä 23.11.

Mistä on kyse?

Maan hallitus esittää monia heikennyksiä työntekijöiden asemaan ja haluaa sanellen tuoda Suomeen työmarkkinamallin, jossa vientialat määrittelisivät esimerkiksi opettajien palkkatason.

Torstaina 23.11. klo 16 alkaen kokoonnumme Helsingin keskustaan lailliseen mielenilmaukseen sanomaan, että ei näin – nyt valot päälle!

Tule mukaan vaatimaan parempaa työmarkkinapolitiikkaa – ja siinä sivussa nauttimaan kollegojen seurasta, musiikista ja tarjoiluista.

Ilmoittaudu mukaan ja osallistu arvontaan!

Osallistuessasi mielenilmaukseen ja kulkueeseen saat omaksesi OAJ:n heijastinliivin, pipon ja valon. Ne ovat myös mielenilmauksessa tarpeen.

Marssin jälkeen saat vielä kiitokseksi suklaalevyn ja kahvipaketin.

Toivomme ennakkoilmoittautumisia, jotta osaamme varata riittävän määrän tarjottavaa. Mutta paikalle saa tietysti tulla, vaikka ei olisi ilmoittautunutkaan.

Ilmoittautuessasi voit osallistua arvontaan, jossa kymmenen onnekasta mielenilmaukseen osallistuvaa voittaa 85 euron arvoisen lahjakortin Perfect Finnish -verkkokauppaan.

ILMOITTAUDU MUKAAN!

Tapahtuman aikataulu ja ohjelma

Kokoonnumme klo 16 alkaen Narinkkatorilla (Narinkka, 00100 Helsinki), jossa nautitaan  musiikista ja valmistaudutaan marssimaan. Tarjolla on mm. glögiä ja pientä purtavaa.

Mielenilmauskulkue lähtee liikkeelle noin klo 17 ja kulkee reittiä Mannerheimintie - Aleksanterinkatu - Valtioneuvoston linna - Unioninkatu - Pohjoisesplanadi - Mannerheimintie. Kulkue palaa lähtöpaikkaan Narinkkatorille, ja tilaisuus päättyy noin klo 19.

Mielenilmauksessa puhuvat OAJ:n puheenjohtaja Katarina Murto sekä kansanedustajat Matias Marttinen (kok), Tytti Tuppurainen (sd), Tuomas Kettunen (kesk), Inka Hopsu (vihr), Otto Andersson (RKP), Minja Koskela (vas) ja Peter Östman (KD).

Aikataulu

16:00 Mielenilmaus kokoontuu Narinkkatorilla, Katarina Murron puhe osallistujille
17:00 Mielenilmauskulkue lähtee liikkeelle
18:00 Katarina Murron puhe ja kansanedustajien vastauspuheenvuorot
noin 18:20 Kalevauva.fi esiintyy
19:00 Mielenilmaus päättyy

Jaa kuviasi ja tunnelmiasi suoraan tapahtumasta!

Viedään tärkeää viestiämme eteenpäin myös somessa! Skannaa qr-koodi puhelimesi kameralla – tai klikkaa tästä – ja jaa meille kuvia & videoita mielenilmauksesta. Kuvia ja videoita voidaan käyttää OAJ:n viestinnässä.

Lisää julkaisuihisi tunniste #valotpäälle ja tägää mukaan @oajry.

OAJ-webapp-qr-code (1).png

Jaathan myös OAJ:n somekanavien julkaisuja aiheesta!

X: @oajry
Instagram @oajry
Facebok: Opetusalan Ammattijärjestö OAJ
LinkedIn: Opetusalan Ammattijärjestö OAJ

Musiikista vastaamassa suomalaisten tuntojen tulkki Kalevauva.fi

Tunnelmaa sopiviin taajuuksiin saapuu virittämään Aapo Niinisen ja Kimmo Nummisen luotsaama folkpop-duo Kalevauva.fi, jonka sanoitukset on kerätty suoraan kansan suusta, internetin keskustelupalstoilta. Kalevauva.fi julkaisi debyyttialbuminsa vuonna 2017 ja on sittemmin hurmannut myös festivaaliyleisöjä aina Provinssista Pori Jazziin. Livekeikoilla Kalevauva.fi on parhaimmillaan ja siitä kertovat hurmioituneet yleisöt ympäri Suomen.

“Kalevauva.fi kertoo yhteiskunnastamme enemmän kuin sata akateemista tutkimusta.” - Tuntematon kommentoija HS.fi

Kalevauvafi6_kaupunkilaulut_promo2022-anttirintala.jpgPromokuva: Antti Rintala / Fullsteam Agency

Jaa tietoa tapahtumasta omissa kanavissasi!

Jaamme jäsenillemme tietoa tapahtumasta viestimällä heille suoraan ja yhdistysten kautta. Liity sinäkin viestinviejäksi ja kerro tapahtumasta esimerkiksi kollegoillesi!

Se onnistuu esimerkiksi sosiaalisessa mediassa näppärästi jakamalla tapahtuman osoitetta www.oaj.fi/valotpaalle ja kertomalla, miksi sinä aiot osallistua.

Voit myös jakaa tämän tapahtuvan kuvaa, jonka saat tallennettua laitteellesi klikkaamalta alta:

Tapahtumakuva 1920x1080

Tapahtumakuva feed 1080x1350

Tapahtumakuva story 1080x1920

Herääkö kysymyksiä tai kommentteja?

Voit lukea tarkemmin OAJ:n näkemyksiä mielenilmauksen tarpeellisuudesta tästä uutisesta.

Kerro alla olevalla reaktiotyökalulla, mitä mieltä olet sisällöstä. Samalla voit kirjoittaa meille kysymyksiä ja ajatuksiasi tapahtumasta. Päivitämme tälle sivulle vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Voinko osallistua mielenilmaukseen työajalla?

Kyseessä on poliittinen mielenilmaus, ei lakko. Niinpä tähän voi osallistua vain vapaa-ajalla. Jos opettajalla on tunteja tai muita työtehtäviä mielenilmauksen aikaan, niin silloin hän tekee normaalisti nämä virka- tai työtehtävänsä.