• logo

Tuloksia haulle "Sivista, yliopistot"

Yliopistoista parhaita työpaikkoja

Sopimusneuvottelut julkisella sektorilla ovat alkaneet ja yliopistolaisten työehdoista ne käynnistyvät helmikuussa. Olemme valmistautuneet neuvottelukierrokseen ja asettaneet neuvottelutavoitteita. Niitä on valmisteltu pitkin viime syksyä yliopistoneuvottelukunnassa yhdessä JUKOn eri yliopistoliittojen kanssa.

20.01.2020 Blogi
Edessä on erittäin merkityksellinen työmarkkinavuosi

Hyvää uutta vuotta ja vuosikymmentä! Maailma jatkaa vuodenvaihteen jälkeenkin hyvin pitkälti entistä eloaan ja menoaan. Uusi päivä, uusi viikko, uusi kuukausi ja uusi vuosi tuovat aina kuitenkin mukanaan myös jotain uutta – uusia asioita, tilanteita ja mahdollisuuksia.

07.01.2020 Blogi
Yliopistojen määräaikaisia työsuhteita koskeva ohjeistus on päivitetty

Yliopistojen henkilöstöä edustavat pääsopijajärjestöt ovat yhdessä Sivistystyönantajien kanssa päivittäneet ohjeistuksen yliopistojen määräaikaisista työsuhteista. Ennakoivaan henkilöstösuunnitteluun kannustavaan ohjeistukseen on koottu hyviä käytäntöjä luottamusmiehille ja esimiehille.

18.12.2019 Julkaisu
Jäsen voi vaikuttaa sopimusneuvottelutavoitteisiin montaa reittiä

OAJ:ssä valmistaudutaan parastaikaa kevättalven neuvotteluihin, joissa sovitaan opetusalan uusista työ- ja virkaehtosopimuksista. Tavoitteet viimeistellään joulukuussa, jota ennen jäsenillä on ollut lukuisia keinoja vaikuttaa.

18.11.2019 Blogi
OAJ:n jäsenillat starttaavat – sopimusneuvotteluista ja strategiasta puhutaan ympäri Suomen!

Syksyllä OAJ:n hallituksen jäsenet ovat mukana eri puolilla Suomea jäsenilloissa, joissa keskustellaan sopimusneuvotteluista ja OAJ:n uudistuvasta strategiasta. Katso, milloin jäseniltoja järjestetään omalla alueellasi, ja tule mukaan!

17.09.2019 Uutinen
OAJ ja Tieteentekijöiden liitto käynnistävät tiiviin edunvalvonnallisen yhteistyön

Yliopistosektorin suurin ammattiliitto Tieteentekijöiden liitto ryhtyy edunvalvontayhteistyöhön Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n kanssa. Järjestöt ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä Tieteentekijöiden liitto ja OAJ valmistelevat ja toteuttavat kaiken yliopistoja koskevan sopimusedunvalvonnan sekä korkeakoulu- ja tiedepoliittisen vaikuttamisen tiiviissä yhteistyössä.

16.09.2019 Tiedote