Korona leviää, kuinka toimin? – OAJ:n 10 kysymystä ja vastausta

Koronavirustartuntojen rajaamiseksi opettajia ja heidän oppilaitaan on paikoin määrätty kotikaranteeniin. Miten karanteeni vaikuttaa opettajan palkkaan ja työvelvoitteisiin? OAJ kokoaa tähän päivittyvään uutiseen vastauksia jäseniä askarruttaviin kysymyksiin.

10.03.2020 Uutinen
Blogi: Jokainen työyhteisö voisi oppia Huuhkajista ja Leijonista

Mikä yhdistää Leijonien maailmanmestaruutta keväältä 2019 ja Huuhkajien saavuttamaa em-kisapaikkaa? Joukkuepeli. Menestys rakentui yhdessä tekemisen varaan. Joukkueiden menestyksestä voitaisiin ottaa oppia myös työelämässä, kirjoittavat OAJ:n työhyvinvointityöryhmän jäsenet.

20.02.2020 Blogi
Työsuojeluvaltuutettu: Työmäärän kasvusta puhutaan, nyt tarvitaan tekoja työn rajaamiseen

Pedagogisten järjestöjen syysseminaarissa tartutaan koulutuspoliittisten kysymysten lisäksi laajasti työhyvinvointiin. Seminaariin osallistuva työsuojeluvaltuutettu Hanna Näremaa-Perälä kokosi vinkit, miten tarttua työkuormitukseen kouluissa.

25.10.2019 Uutinen
OAJ ja Tieteentekijöiden liitto käynnistävät tiiviin edunvalvonnallisen yhteistyön

Yliopistosektorin suurin ammattiliitto Tieteentekijöiden liitto ryhtyy edunvalvontayhteistyöhön Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n kanssa. Järjestöt ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä Tieteentekijöiden liitto ja OAJ valmistelevat ja toteuttavat kaiken yliopistoja koskevan sopimusedunvalvonnan sekä korkeakoulu- ja tiedepoliittisen vaikuttamisen tiiviissä yhteistyössä.

16.09.2019 Tiedote