• logo
  • logo
Sopimukset

Hyvää sopimusviestintää jokaiselle jäsenelle – vastaa kyselyyn ja vaikuta!

30.01.2019 - 16.52 Uutinen
Kuvituskuva

Mistä etsit tietoa, jos työajasta tai palkasta herää kysymyksiä? Löydätkö vastauksia? OAJ kehittää sopimusviestintää, ja kerää sen tueksi jäseniltään kokemuksia ja toiveita.

Kun palvelussuhteen ehdot herättävät kysymyksiä, varmistatko asian luottamusmieheltäsi, kysytkö kollegalta tai kirjoitatko Googleen? Vai onko OAJ:n verkkosivujen Työelämäopas jo niin tuttu, että suuntaat suoraan sinne? 
 
–Työelämäopas on uusi kokonaisuus, ja OAJ.fi:n kävijät ovat löytäneet sen jo aika hyvin. Aiemmin palvelussuhteen ehtoihin liittyvät tiedot olivat kokonaan kirjautumisen takana erillisillä jäsensivuilla, ja moni on kiitellyt sitä, että enää ei tarvitse arpoa, että onkohan tieto julkisilla vai jäsensivuilla, OAJ:n verkkoviestintäpäällikkö Heikki Pölönen sanoo.
 
Nyt OAJ kerää jäseniltä kyselyllä kokemuksia siitä, mitä sopimustietoa he kaipaavat. Kyselyyn voi vastata 12. Helmikuuta asti.
 
– Verkkouudistus on aina iso projekti. Sivujen ja sisältöjen kehittäminen ei kuitenkaan lopu, kun uudistusprojekti tulee maaliin, sillä verkkopalvelu ei ole koskaan valmis. Haluamme, että jäsenet kokevat oikeasti hyötyvänsä OAJ:n verkkosivujen sisällöistä, ja toivon, että saamme kyselyn avulla tietoa, joka tukee sisältöjen kehittämistä.

Vastauksia löytyy myös hakukoneilla

Uusi oaj.fi julkaistiin marraskuussa 2018. Uudistuksen tavoitteena oli muun muassa helpottaa tiedon löytymistä. 
 
– Nyt sopimusasioiden pariin löytävät aiempaa helpommin myös he, jotka hakevat tietoa ensisijaisesti Googlen kautta. Myös verkkosivujen oma haku toimii aiempaa paremmin.

OAJ.fi:n omaa hakutoimintoa kehitetään jatkuvasti siten, että se esimerkiksi tunnistaa synonyymit.

– Tämän avulla tiedon etsijät löytävät varmemmin perille, vaikka he eivät olisi ihan varmoja sopimuksissa käytettävistä termeistä, Pölönen sanoo.

Vastaa kyselyyn!

  • Jäsen, kerro, mikä sopimusasioissa tai palvelussuhteen ehdoissa askarruttaa, niin autat meitä viestimään paremmin! Vastaa kyselyyn viimeistään tiistaina 12.2.2019.