Koulutusvaikuttaja-tunnustus

Vuoden koulutusvaikuttaja -tunnustusta on jaettu vuodesta 2010 lähtien. Ehdotuksia tunnustuksen saajaksi on kerätty OAJ:n yhdistyksiltä. Tunnustus jaetaan vuosittain Educassa.

Vuoden koulutusvaikuttaja -tunnustuksen kriteereinä ovat muun muassa pitkäjänteinen ja vahva työskentely kasvatuksen ja koulutuksen parissa, jokin erityinen koulutusteko kuluneen vuoden aikana, uudenlainen ja innovatiivinen toiminta sekä näkyvyys omalla alueella tai paikkakunnalla.

Maaret Kallio: Voimaa ja toivoa

Mediastakin tuttu kouluttajapsykoterapeutti Maaret Kallio kutsuu sinut luennolleen oman hyvinvoinnin, jaksamisen ja toivon äärelle.

Katso luento Youtubessa!
Kuuntele luento Soundcloudissa!

Jaakko Sahimaa: Mistä elementeistä muodostuvat opetustyön mielekkyys, merkitys ja arvo?

Opettajan arki on moninaista, monipuolista, mutta myös vaativaa. Opettajalla on monta roolia, yhtä aikaa on oltava asiantuntija ja pedagogi ja kasvattaja. Onko tämä taakka vai voimavara? Katso tai kuuntele organisaatiopsykologi Jaakko Sahimaan luento aiheesta.

Luento on osa Koulutusvaikuttaja-luentosarjaa. Sarjan kaksi muuta osaa julkaistaan syksyllä 2021. Kaikki luennoijat ovat mukana vuoden 2022 Educa-tapahtumassa.

Katso luento Youtubessa!

Kuuntele luento Soundcloudissa!

Koulutusvaikuttaja-tunnustus 2020

Kaikki Suomen opettajat ja alan esihenkilöt palkittiin Koulutusvaikuttaja-tunnustuksella Educa verkossa -tapahtumassa 30.1. Palkinnon vastaanotti OAJ:n valtuuston puheenjohtaja Anna Renfors.

OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkaisen mukaan OAJ:n hallitus halusi tunnustuksella kiinnittää huomion koko opetusalan hurjaan venymiseen vaikeissa oloissa ja kiittää siitä, että opettajien ja esihenkilöiden pitkäjänteinen ja vahva työskentely oppimisen, ihmisenä kasvamisen, sivistyksen ja osaamisen eteen on poikkeusoloissakin jatkunut kaikilla koulutusasteilla.

OAJ:n jäsenille järjestettiin Koulutusvaikuttaja-tunnustuksen kunniaksi erityinen juhlagaala, jossa juhlistettiin virtuaalisesti tunnustusta. Tapahtumaan oman tervehdyksensä opetusalan henkilöstölle toi pääministeri Sanna Marin.

Vuoden koulutusvaikuttaja -tunnustuksen saajat

• 2022 Opetusneuvos, KT Martti Hellström, lisäksi kunniamaininta Rauman Kampusrauha-hankkeelle ja sen toimijoille Perttu Vuoriolle ja Annika Lindille
  • 2021 Raahen kaupunki, lisäksi kunniamaininta Kansanvalistusseuran Etäkoulu Kulkurille
  • 2020 Suomalainen opettaja