Valmistumassa olevat ja vastavalmistuneet opettajat

Oletko valmistumassa tai valmistunut äskettäin opettajaksi? Työelämään siirtyminen saattaa aiheuttaa monia kysymyksiä.

Liity OAJ:n jäseneksi

Muistathan valmistumisesi jälkeen liittyä OAJ:n varsinaiseksi jäseneksi heti, kun olet saanut lyhyenkin opetusalan palvelussuhteen. Kaikki jäsenetusi säilyvät ennallaan, kun liityt varsinaiseksi jäseneksemme.

Liity jäseneksi!

Opettajaksi valmistuvien infotilaisuudet

SOOLin aluetoimijat järjestävät SOOLin jäsenille tilaisuuksia, joissa käsitellään muun muassa työttömyysturvaan ja työelämään liittyviä asioita. Tule mukaan tilaisuuteen, jos työelämän alkaminen askarruttaa.

Tilaisuuksien järjestäjinä toimivat OAJ:n alue- ja paikallisyhdistykset yhteistyössä SOOLin aluetoimijan ja paikallisen opiskelijayhdistyksen kanssa.

Lisätietoa oman alueesi valmistuvien infoista saat SOOLin aluetoimijoilta sekä SOOLin kalenterista.

SOOLin aluetoimijatSOOLin kalenteri

Uuden opettajan opas on OAJ:n ja Suomen Opettajaksi Opiskelevien Liitto SOOLin yhdessä julkaisema opas, jonka tarkoituksena on toimia apunasi erityisesti työurasi alussa. Oppaasta löydät tietoja ja ohjeita opettajan työn hakemisesta, virka- tai työsuhteen solmimisesta, opettajan oikeuksista, vastuista ja velvollisuuksista, työnantajan ja työntekijän välisestä yhteistoiminnasta, perhe-, opinto- ja vuorotteluvapaasta, työttömyysturvasta sekä OAJ:n jäsenyydestä.

Uuden opettajan opas (PDF)