• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Ajankohtaista

Seitsemän järjestöä otti kantaa: Sisäilmasairaita ei saa sysätä ”toiminnallisten häiriöiden” hoitopolulle

Seitsemän ammattiliittoa, lapsiasiajärjestöä ja potilasjärjestöä on allekirjoittanut lausunnon sisäilmaoireiden ja -sairauksien hoidosta. Järjestöt eivät hyväksy sisäilmaoireiden perusteetonta luokittelua niin sanotuiksi toiminnallisiksi häiriöiksi, joiden hoito painottuu kognitiivisiin terapioihin.

21.05.2018 Uutinen
Valtuusto haluaa työhyvinvointiasiat vahvemmin esiin

Valtuuston ensimmäisen kokouksen keskusteluissa nousi esille erityisesti kolme asiaa: opettajien työhyvinvointi, alueyhdistysten resurssit ja vuosityöaikakokeilu.

18.05.2018 Uutinen
Opetusalan työolobarometrin tiivistelmä

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ selvittää työolobarometrillä opettajien ja opetusalan esimiesten työhyvinvointia, työoloja ja turvallisuutta. Barometriin vastasi 1127 opettajaa ja esimiestä. Tiivistelmä.

17.05.2018 Julkaisu
Työnilo karkasi opettajan työstä

Työnilo ja työstä innostuminen eivät enää kannattele opettajia työssään entiseen tapaan, vaan opettajien arviot työoloistaan ja työkyvystään ovat heikentyneet selvästi muutamassa vuodessa. Terveydelle vaarallista työstressiä esiintyy nyt opettajilla enemmän kuin työntekijöillä keskimäärin. Opettajien työtyytyväisyys on heikentynyt alle suomalaisen työelämän keskiarvon.

15.05.2018 Tiedote